Tjena!
Joorå...jag har fått flera svar från Amrings fälgansvariga kvinna. Jag får dock dra ur henne svaren, lite i taget.
![big_smile](img/smilies/big_smile.png)
Det har hitintills kommit fram, så mkt som att den 2 åriga Garantin. omgående bortfaller om fälgen är det minsta skadad vid monteringen av däcket. (fälgkanten) Om du likaså bättrar i typ stenskott eller dyligt, så bortfaller även då garantin.
![roll](img/smilies/roll.png)
Använder du kemiskt avfettningsmedel eller spolar med högtryck, så bortfaller även då garantin. Vaxar du fälgarna med vanligt bilvax, så bortfaller även då garantin.
![roll](img/smilies/roll.png)
Låter onekligen som att ASA fälgarna är bättre lämpade för att stå i ett Dockskåp.
Vad det sedan gäller utbyte av en framtida "GODKÄND" reklamation, så ser hon ej detta som något problem. Trots att importen av ASA fälgar har upphört? (jag förstår nästan varför)
Hon vill ej heller hjälpa mig som kund..till att ta fram rätt sorts klarlacks-stift för bättring (så ej lacken reser sig) Detta är enl uppgift EJ hennes bord? Undrar hur faan hon tänker egentligen? fälgarna får ej bättras med lackstift för då gäller ej garantin. Det bör ju innebära att så fort man fått ett stenskott, så är fabriksgarantin redan föbrukad, p.g.a att lacken är genombruten. Detta låter ju "fullständigt helidiotiskt"
Får man lite grövre stenskott på sina fälgar så tror väl fan att man bättrar dem? Tänk om bilindustrin skulle komma med samma "STOLLE-HYSS" bättrar du motorhuvens stenskott så försvinner garantin???
På bilden här nedan, ser man tydligt hur extremt dålig klarlack som används vid ASA fabriken i Korea.
När man ser den skrämmande omfattningen av lacksläppen, så kan man inte annat än undra vad den Koreanska klarlacken består utav? "Rissav och potatisstärkelse". Jag har tamefaan ALDRIG tidigare sett något värre? Fälgarna är endast något år gamla & de ser ut som om de rullat i minst 30 år.
(Ej mina fälgar) men de lär väl snart se likadana ut...
SKRÄCKEXEMPEL på ASA fälgar som korroderat i klarlacken.