3746
Sök

Va? nu är det inte Fortkörare som är farligast i trafiken?!

Sleeper
3 084 Inlägg
19 mars 2008
Trådstartare

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

102 Inlägg
19 mars 2008
"Tappar fokus" Heh gör jag även när jag tittar framåt och håller i ratten med båda händerna lol

136 Inlägg
19 mars 2008
Det där stämmer nog ganska bra tongue

Peugeot 206 GTi -00 "TILL SALU!", Nissan 200sx s13 -92

DFFL
9 020 Inlägg
19 mars 2008
Haara skrev:
"Tappar fokus" Heh gör jag även när jag tittar framåt och håller i ratten med båda händerna lol

Fokus behövs ändå inte förräns mätaren pekar på 200. tongue

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

VW-nörd?
4 332 Inlägg
19 mars 2008
Läste nyss i vi bilägare att över 140 dödsfall av alla 400 i trafiken beror på att folk inte har säkerhetsbälte, vad gör dom för att stoppa de? nada...140 är bälten, och ett par hundra e droger/alkohol, vad står då farten för, 10? tongue

Intresseklubben
673 Inlägg
19 mars 2008
fan va gött, ta bort alla fartkameror då tongue haha

/Mvh Andreas

Neerd
1 596 Inlägg
19 mars 2008
tack atack=D då kan man trycka lite mer på gasen nu ju^^

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...

31 Inlägg
19 mars 2008
är det inte jäkligt konstigt... att man inte kan erkänna att det allmänt inte är särskilt trafiksäkert att prata i tfn utan handsfree... det är väl förbjudet i nästan hela europa, men i nollvisionens sverige hittade man en rapport som sa annorlunda (den var väl dessuton beställd...)
farten dödar inte, det är det plötsliga stoppet!!
Allvarligt nästan dagligen ser man en bil som kör som en kråka (rödljuskörning, 65 på 100väg, vinglar, filbyten utan blinkers osv.) och visst i säkert 95% av gångerna snackar föraren i telefon..ellerhur?

vad som händer är väl att man inte kan erkänna att man gjort fel (förrutom att ekomomerna jublar över kassainflödet)... man hittar en kategori syndabockar och tyvärr, dessvärre får vi nog se över systemet och komma fram till att vi kanske ska förbjuda lite nytt, inte för att det är generellt farligt men för att komma tillrätta med denna lilla farliga grupp.

VW-nörd?
4 332 Inlägg
19 mars 2008
De e billigare o lättare att sätta dit fartsyndare än drogpåverkade, alkoholpåverkade, de som kör utan bälten, stulna bilar och de som pratar i mobiltelefon, that's why. Minst konstnad, största inkomst, who gives a shit om hur många som dör känns de som...

Sleeper
3 084 Inlägg
19 mars 2008
Trådstartare
Det jag menar är att vägverket är såå jävla tröga i huvudet det här fattar väl varenda svensk kotte men tydligen är VV från någon annan planet långt härifrån som har en fixide att för att uppnå nollvisionen är det enda vi kan göra är att sänka gränserna och höja böterna. FÖR FAN FÖRBJUD MOBILTELEFONPRATANDE I BILEN! Annars ska dem sänka hastighetsgränsen till 7km/h om dem ska uppnå nollvision.
Är det emos som hatar samhället rent allmänt? För isf är jag en!

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

102 Inlägg
19 mars 2008
Ja kanske iaf lag på att man måste använda handsfree om man ska prata i bilen.
Sen att höja böterna är ju bara enkelt sätt för dom att få in extra kosing smile

Sök