Krängningshämmare gör en jäkla skillnad, mycket lätt att byta också.. iaf om man har billyft. Bak kan vara lite bökigt om muttern till nedre stötdämparfästet har rostat fast
från 21 till ---> 23mm blir det någon "stor" skillnad? 19--->23 kan jag tänka mig men 21->23?
Grövre = bättre 23mm brukar sitta på 760 mk2 osv osv, så gillar man att rota runt på bilskrotar så är det inte så svårt att hitta en vettig.
Krängningshämmare gör en jäkla skillnad, mycket lätt att byta också.. iaf om man har billyft. Bak kan vara lite bökigt om muttern till nedre stötdämparfästet har rostat fast
från 21 till ---> 23mm blir det någon "stor" skillnad? 19--->23 kan jag tänka mig men 21->23?
Grövre = bättre 23mm brukar sitta på 760 mk2 osv osv, så gillar man att rota runt på bilskrotar så är det inte så svårt att hitta en vettig.
så det går att hitta på skroten? isf, ska man man juh åka å kolla runt lite på de närmaste:)
Är du ute efter väghållning är inte vanliga "sänkfjädrar" något att ha egentligen.
Några bra grejer att börja med är ju grövre krängningshämnare fram & bak, nya dämpare ( exempelvis Bilstein sprint eller liknande). Poly-bussningar och nya original till det som inte finns i polyrethan. (eller hur det nu stavas. )
Och självklart fjädrar, men det är en hel djungel om man ska ha rätt grejer. Om man vet vad man ska ha kan man snickra ihop en setup med biltemafjädrar för under tusenlappen. Och då mycket bättre än mjuka "sänkfjädrar".
Oj oj Styvare för styvhetens skull eller få bilen körbar..
jag har polybussningar i framvagn snart uniballs för det räckte inte. IPD krängare Bilstein me Lesjöfors fjäder Aluplattor istället för gummi i fj.benslagringen Uniballs i främre del av bärarm o nylonbussning längst bak Kortare styräxel ger en sportigare känsla Wattlänk me diff gör den inte styvare men du får ett konsekvent uppförande på vägen
Oj oj Styvare för styvhetens skull eller få bilen körbar..
jag har polybussningar i framvagn snart uniballs för det räckte inte. IPD krängare Bilstein me Lesjöfors fjäder Aluplattor istället för gummi i fj.benslagringen Uniballs i främre del av bärarm o nylonbussning längst bak Kortare styräxel ger en sportigare känsla Wattlänk me diff gör den inte styvare men du får ett konsekvent uppförande på vägen
och den bilen är rolig att köra till jobbet med? De grejorna är bra till en racebil men en bil som ska användas till vardags så är nog färska eller lite hårdare gummibussningar, sport/sprint dämpare & hårdare fjädrar mer än nog.
Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
a får nog bli de dämparna.. men kollade lite på dem, och är det någon skillnad på sprint och dess sportdämpare?
sprint dämparna är mer anpassade till sänkta bilar och är något hårdare
a ok tack! Och sportdämpare ger då?
sportdämpare är ju som det låter värre än standard
citerar kg katalogen :
"SPORT En serie högtrycks gasstötdämpare avsedda för sportig körning, eller där det krävs stötdämpare med extrem uthållighet och livslängd, med betydligt kraftigare dämpning än standard, och även betydligt kraftigare än bilfabrikanternas s k sportchassier o.d."
"SPRINT Kortade stötdämpare med speciellt anpassade egenskaper för användning av sänkta bilar." (och dom ska tydligen var lite hårdare än sport med fick jag reda på när jag ringde kg en gång och hörde efter
sprint dämparna är mer anpassade till sänkta bilar och är något hårdare
a ok tack! Och sportdämpare ger då?
sportdämpare är ju som det låter värre än standard
citerar kg katalogen :
"SPORT En serie högtrycks gasstötdämpare avsedda för sportig körning, eller där det krävs stötdämpare med extrem uthållighet och livslängd, med betydligt kraftigare dämpning än standard, och även betydligt kraftigare än bilfabrikanternas s k sportchassier o.d."
"SPRINT Kortade stötdämpare med speciellt anpassade egenskaper för användning av sänkta bilar." (och dom ska tydligen var lite hårdare än sport med fick jag reda på när jag ringde kg en gång och hörde efter
så det är sprint man ska ha mao? tack för bra info btw