De lär kosta multum att komma upp i de effekterna. Är de inte bättre att gå på en csb eller cbb där man har mer volym och billigare delar?
Det är hur jävla vanligt som helst med CSB och CBB, jag kör hellre med en turbo sexa i en jänkare än en smallblock, så långt har det gått.
Men det går helt klart att ladda 6 - 700 hästar i en turbo volvo. Känner ett par med en svart Volvo PV, mega turbo och en B21 med b23 topp. 402 meter på 7 - 8 sek. Dom räknar att har runt 1000 hästar på bakhjulen så det går iaf.
Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Vi åkte 8.66 i garaget för typ 10 år sedan med B23 med B17 vev i en Volvo 162 (ja...lite specialbygge). Där körde vi med: Block: B23 2060cc. Vevaxel: B17 Kompression: 8,1:1 Vevstakar: Verdi Kolvar: 760 turbo (smidda) Topplock: Denzel 36/32-ventiler Kammaxlar: 268 grader, 10,2 lyft Grenrör: Hembyggt Turbo: Schwitzer S3 Wastegate: Garret F1 Insprutning: Hilborn Bränsle: Metanol Effekt: ca:700hk Lustgas: 50hk för stallning Chassie: Aluminium (startklar 950kg) Framvagn: Hembyggd i Aluminium Bakaxel: Ford 9" 35spl Alu-hus Växellåda: PG (JAMS) Turbin: 8" (JAMS)
Men det går helt klart att ladda 6 - 700 hästar i en turbo volvo. Känner ett par med en svart Volvo PV, mega turbo och en B21 med b23 topp. 402 meter på 7 - 8 sek. Dom räknar att har runt 1000 hästar på bakhjulen så det går iaf.
I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI