17 februari 2006
Trådstartare
Lone Star skrev:
Founder skrev:
Det hela handlar om tillämpning men det har du nog inte lärt dig i din skola än...
Ok, så du tror att om man har en motor med en viss verkningsgrad, säg 30 %, och tillämpar den i t.ex. en bil, så kan man få mer än 30 % verkningsgrad?
JJag skulle tycka om att du svarade på mina argument i mitt senaste inlägg istället för att hänvisa mig till böcker, det blir på så vis en mycket intressantare diskussion
Jag har aldrig sagt att att motorn får en högre verkningsgrad när man sätter in den i en bil... nu har du rört till det. Jag har sagt att motorn ifrån början har en hög verkningsgrad och att man kan tillämpa den i tex en bil...
Du har ju själv citerat mig när jag påvisat att motorn har högre verkningsgrad... jag har ingen lust längre att disskutera det här mer med dig för att det inte leder någonstans. Du är fast besluten om att du har rätt och jag är fast besluten över att jag har rätt. Läs boken så kan vi disskutera mer efter det. Då kommer du att se att jag har rätt...
Eller så skickar du din e-mail till mig i ett pm så ska du få ett utdrag med grafer o allt
Senast redigerat av Founder (17 februari 2006)
in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
-
www.bmwb.se