2561
Sök

ställa högre laddtryck på s/v70 t5?hur mycket?

PULVERLACKERAR
605 Inlägg
27 mars 2008
Trådstartare
Hur mycket kan man ställa om man har en s70 t5 orginal?
Och hur gör man?Någon som har bild?

Vill du snygga till under bilen? Lacka bakaxel eller länkarm?Prata med mig, älskar att lack

224 Inlägg
27 mars 2008
man ska inte mixtra med det manuelt risk för spikningar och högre avgastemp.
och då kan det gå illa.
du ska ha ett chip om du ska höja laddet

//mvh Martin
Senast redigerat av MST4 (27 mars 2008)

Kan det mesta inom s/v40 så skulle det vara något så får ni gärna fråga :)
uppgraderingar och tillbehör PMa

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
27 mars 2008
Man kan inte ställa upp laddet på v70, eller jo, det kan du, men man får ändå inte mer effekt... som sagt ett chip är ett måste till dessa då de har en lite speciell motorstyrning med MAT mätning...

(jag har själv mixtrat lite med laddtrycks höjning i samband med att min magnetventil gick sönder, å det slutade med att jag ryckte slangen helt till WG å den gick ändå sämre å tröttare än när magnetventilen funkade...) min är ju då chippad också...

6 Inlägg
27 mars 2008
klipp wastegate slangen så går den som fan... det gjorde jag på min saab v4 och fan vilket ös det blev i en så gammal bil, tänk då på en ny, fyfan vilket jävla ladd de kommer bli!!! kommer nog gå skit fint i 100 meter sen bara ännu bättre ju mer och längre du gasar!

Fortare än kvickt
241 Inlägg
27 mars 2008
köp ett chip för en 1000-lapp på blocket, det blir STOR skillnad även med steg 1. så gjorde jag med min t5r. blir du inte nöjd med draget så sätt på ett 3" avgas o öppet filter så får du ännu en spark i ändan. vill du sen ha ännu mer så kan en pysventil vara att tänka på.
viktigt att tänka på är att stakarna inte tål hur mycket som helst. laddar du över ett bar så kröker sig stakarna, långsamt men successivt. dvs förr eller senare får du ett ras, om du inte byter till bättre grejor. men upp till 1 bar är det inga problem, 1 bar är originalturbomätaren ut.

Akta lacken pappskalle!

PULVERLACKERAR
605 Inlägg
27 mars 2008
Trådstartare
wastegate slangen är en idiot ide...Chip är okej, men det finns ju inga billiga..är svårt att hålla på med bilen när man har familj men har ni några andra tips så skriv=)

Vill du snygga till under bilen? Lacka bakaxel eller länkarm?Prata med mig, älskar att lack

1 Inlägg
27 mars 2008
tjena vet en kille som chipar billigt i laxå 2500-5500 beror på vilket chip man vill ha . själv har jag chippat min v70  plus någar kompisars bilar där o det vart som dag o natt . man ångrar sig sig verkligen inte.. markku:D

2 283 Inlägg
27 mars 2008
removal skrev:
wastegate slangen är en idiot ide...Chip är okej, men det finns ju inga billiga..är svårt att hålla på med bilen när man har familj men har ni några andra tips så skriv=)

Har du köpt en såpass dyr bil är kostnaden av ett chip en minimal grej.

R.I.P. Michael Jackson!

PULVERLACKERAR
605 Inlägg
27 mars 2008
Trådstartare
dyr..nja, billig tycker jag..35 lakan är väl billigt..

224 Inlägg
27 mars 2008
Om du nu har familj och du vill ha bilen körduglig i alla väder så är det bara dumt att höja laddet med pys-ventil eller skruva på WG armen, sprutet kommer inte att tillsätta mer bränsle till det extra laddtrycket och det som kommer hända att din turbo, grenrör ventiler mm kommer bli skitvarama och kommer inte hålla i längden pluss att du reskerar även spikningar och då kan det gå så illa som en krökt staker eller en splittad kolv. Vet redan idag några som gjort detta och ångrar sig djupt nu.

sattsa heller inte på ett billigt chip vet en kille som jobbar på en välkänd tunerfirma idag som tittat in i några sånna chips program och han blev bara mörkrädd.

Vän dig till några etablerade firmor som har varit med ett tag i stället.

//mvh Martin

Kan det mesta inom s/v40 så skulle det vara något så får ni gärna fråga :)
uppgraderingar och tillbehör PMa

Personbilssystemstekniker.
365 Inlägg
28 mars 2008
Xoff skrev:
Man kan inte ställa upp laddet på v70, eller jo, det kan du, men man får ändå inte mer effekt... som sagt ett chip är ett måste till dessa då de har en lite speciell motorstyrning med MAT mätning...

(jag har själv mixtrat lite med laddtrycks höjning i samband med att min magnetventil gick sönder, å det slutade med att jag ryckte slangen helt till WG å den gick ändå sämre å tröttare än när magnetventilen funkade...) min är ju då chippad också...

Som skribent ovan skriver så går det inte höja laddet genom att skruva på WG:en, för ioch med att det är en styrd magnetventil som reglerar laddet så kompenserar den för att bibehålla "rätt" laddtryck.
SÅ chip är det som gäller!

Felsökning är en konst, inte bara vetenskap... och 90% tur

Sök