3059
Sök

740 Turbo får alldeles för mycket soppa!

Diktator
433 Inlägg
30 mars 2008
Trådstartare
Som rubriken lyder så får min 740 turbo alldeles för mycket soppa.. så pass mycket så den dränker sig sj. svartryker och jävlas. Jag har bytt BTR och kollat spridare.. har även kollat spridarrelä/insprutningsrelä.. Börjar få slut på ideer om vad det kan vara som gör att han får för mycket soppa.. Har även kollat lambdasond, vevaxelgivare och spjälllägesgivare.. och även tomgångsmotor.. Har även provat en annan luftmassemätare då jag hade felkod på den, men det gjorde ingen skillnad..
Vad kan det vara som krånglar till det?
Mvh/ Micke

Varför köra sakta när man kan köra fort?

10 287 Inlägg
30 mars 2008
Jag har rekommenderat honom förut och säger det igen - låt TTR-Stefan i Knivsta titta på det så fixar han det. Han har trimmat och räjsat med sådana dära Volvo i 20 års tid och är i absolut toppklass som bilmek.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Diktator
433 Inlägg
30 mars 2008
Trådstartare
Jo, men jag är själv bilmeck.. eller ja, studerande bilmeck.. och jag har inte råd att låta nått proffs se över bilen då jag lever på typ 2000kr/månad. Har vart ute å fifflat lite med bilen och fått den att gå bra på höga varv. nu är det bara under 2000-2500 varv som han tvekar och burkar lite.. har felkod på luftmasse.. men har provat att byta till en annan men har samma fel.. Kan det vara kabelfel kanske? Jag har förlängt kablarna till luftmassen eftersom att det är en GL kaross så har du ju luftfiltret på "insugssidan" orginal, men nu är det förlängt till andra sidan.. Kan det ge fel signaler pga det?
Mvh/ Micke

47 Inlägg
30 mars 2008
jag har lika fel på min jag blir tokig jag har bytt allt man kan tänka sig.

10 287 Inlägg
30 mars 2008
Han ger dig råd gratis....
Och jag har inte procent eller nåt. Han bara råkar på vara en av dom allra bästa och den seriösaste bilmek jag någonsin har träffat.

/Göran

Micke754 skrev:
Jo, men jag är själv bilmeck.. eller ja, studerande bilmeck.. och jag har inte råd att låta nått proffs se över bilen

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Diktator
433 Inlägg
30 mars 2008
Trådstartare
Ok, Jag ska försöka slå en signal till honom imorgon då så får vi se om han har något tips. smile

Sök