Det finns många felkällor på 1,8t som ger det felet du beskriver, ta tändspolarna, LMM osv tex. Det beror på att motor elektroniken är ganska känslig för störningar som bilen då "tolkar" på olika sätt. Alla seriösa trimmare kan tanka ner originalprogramvaran i bilen igen men eftersom du beskriver att felet fanns på bilen INNAN chiptrimningen så brukar ju inte felet "laga sig själv" om du trimmar, utan när marginalerna minskar så blir bilen ännu känsligare....tror du att du inte har nån felkod eller vet du säkert?
Det flesta "chippare" hämtar programvaran på samma ställe och använder samma instrument och på de bilar vi lagar dagligen så är det alltid fel på bilen, ej programvaran visar det sig i slutändan. Enstaka fall när chippet är bytt i boxen kan det ha blivit kalllödning eller oxid som orsakar fel men det är sällsynt....har du tillgång till elektronisk felsökning så kolla dina värden på tändspolarna vid 3000v/min. Voltantalet får ej variera för mycket utan skall ligga ganska jämt äver alla 4. Sen går det ju att se vad luftmasse mätaren ger oxå och sen får man bara jobba sig fram...men som sagt LMM och T-spolar är mycket vanligt.
Mvh/ Karlzzon
Senast redigerat av Karlzzon (5 februari 2008)