1 april 2008
Trådstartare
Hämtade bilen från speedparts idag, isntallerat deras steg 2 till min saab 9-3 aero -00.
Trionic Utbytesbox Chiptrim
J/R Sportluftfilter
3" Sportavgassystem halvsats
+48 hk
+97 Nm
PU.230-2
Måste säga att den låter riktigt gött nu faktiskt, å går en smula bättre, men enbart en smula. På vägen hem körde min vän hem min Bmw 530, v8 med 230 hästar. Ett 2tons chabrak som borde försvinna i backspegeln när vi rejsade. MEN ICKE! Den jäkla bilen låg jämsides med min saab, som enligt Speedparts sida skulle ha 250 iaf, å killen på speedparts sa "MINST det som står på sidan" han hade tydligen lagt på lite mer.
Låter detta troligt? Nope inte enligt mig. Hur som helst, upptäckte att laddmätaren inte laddar så som den borde gjort om den vart trimmad. laddar lika mycket som innan, max på gula sträcket men borde ju gått över till det röda? Tycker iaf det är konstigt att den ligger jämt med min bmw e34, som i sin tur låg jämt med en Saab 9-3 SE, 180 hästars, eller vad nu dom har.
Någon som vet något vad det kan vara? Ska självklart kontakta speedparts imorgon, men alltid bra att höra vad andra säger med.
Tack för hjälpen å tiden.
H
Annordnar illegala ubåtsrace i Venedig