3577
Sök

Myten om 2,0T

1 639 Inlägg
9 mars 2006
Snacka om bonnväss !

Det märks att ni som kör X40 inte värderar era bilar speciellt högt. smile

Finns ju massa bra satser till 2.0T
Senast redigerat av mrcelica (9 mars 2006)

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

fritidsprofessor
1 197 Inlägg
9 mars 2006
Visst är det bonnväss! men han frågade inte om seriösa färdig-paket för tusenlappar... Utan det lilla tricket me wg-slangen. Jag påstår inte att det är seriöst att göra så, om det nu är någon som uppfattat saken som så.  Jag gav honom bara svar på frågan

Bara Bäst
31 Inlägg
9 mars 2006
JapMax skrev:
Så kallad mekaniskt höjning av laddtrycket.. vad jag förstår kan va helt livsfarligt på en bil med så pass modernt styrsystem. och soppafilterlösningen va det oseriösaste jag vart med om:P De finns riktiga prylar för sånt kostar några hundra. Men skitsamma.. man ska inte trimma på de viset.. har jag hört smile

Precis ni snackar gamla 2 leif till 9 leif trim...men som sagt det funkar...men att ladda på mer utan att såsa på med mer sås e likamed motorhaveri...de håller int i längden... Och när man s.k. pystrimmar ja de kallas det så brukar man klämma till bränsleregulatorn så att de såsar mer... Sen brukar man int bara sätta en slang o ett filter utan man sätter i en bit bult som man sedan borrar upp så man når det laddtrycket man vill ha.

"Folk med hjärna kör bil med Stjärna"

3 Inlägg
9 mars 2006
Trådstartare
Tja!
Börjar haja att det inte är en så god ide att "bonnvässa" på det sättet.  kul att se o läsa åsikter i ämnet! 
Sanningen att jag började tänka trim när en V70 kissade upp mig på läktaren vid ett rödljus för ett tag sedan...  sad   Och JA dom kan vara mycket att åka med och JA V40:n är ingen F1 maskin men det är fortfarande pinsamt...   cool

Jävligt pinsamt.......!
Senast redigerat av Bolin (9 mars 2006)

24 Inlägg
11 mars 2006
Bolin skrev:
Tja!
Börjar haja att det inte är en så god ide att "bonnvässa" på det sättet.  kul att se o läsa åsikter i ämnet! 
Sanningen att jag började tänka trim när en V70 kissade upp mig på läktaren vid ett rödljus för ett tag sedan...  sad   Och JA dom kan vara mycket att åka med och JA V40:n är ingen F1 maskin men det är fortfarande pinsamt...   cool

Jävligt pinsamt.......!

Jag fattar inte om du vill få lite bättre prestanda i din v40 2.0Tvarför  chippar du inte bilen  då hamnar du på ca 200hk.Visst det kostar lite mer men det är säkrare att göra så.

VOLVONETICS en för alla, alla för en
34 Inlägg
11 mars 2006
Hehehe Mmm Det E Ju Lite Sant Men Jag Har En 940 Ltt Jag Ladar 0.8 Bar Utan Spikningar.. Vid 1 Bar Börjar Spikningarna..men Rådet Till Dig Med V40n Låt Någon Hjälpa Dig Med Detta Så Inget Går Snett För Det Blir Dyra Rep... Om Något Mot All Förmodan Skulle Gå Snett...

En äkta vän hjälper dig inte ur fängelse, utan en äkta vän sitter
bredvid dig och säger; 'VI strulade till det!'

Sök