4177
Sök

kallstartventil b230fs

35 Inlägg
5 december 2007
Trådstartare
hej jag undrar vart kallstartvebtilen sitter på en b230fs. någon som är lite mer kunnig på dom motorerna? tack på förhand

gruvarbetare
152 Inlägg
5 december 2007
norskeniedsbyn skrev:
hej jag undrar vart kallstartvebtilen sitter på en b230fs. någon som är lite mer kunnig på dom motorerna? tack på förhand

är det modell med cat o elektronisk insprut så sitter kallstarten i orginal spridarna..
datorn känner av vilken vatten temp motorn har o justerar/berikar därefter...

35 Inlägg
5 december 2007
Trådstartare
oki hur kan man eventuellt få kallstarten att vara i hela tiden? lägga ihop kablarna på tempsencorn?

gruvarbetare
152 Inlägg
6 december 2007
norskeniedsbyn skrev:
oki hur kan man eventuellt få kallstarten att vara i hela tiden? lägga ihop kablarna på tempsencorn?

nej då känner datorn att motorn är mycket varm..och isär kablar  blir det "limphome" =nödprogram
på saab så har jag monterat på min förra 9000cc-86 en  "trimpotensiometer" ex: tog från en gammal hemma sterions volym ratt..den skulle gå mellan 0-5800 Ohm 5800 Ohm trodde datorn att tempen var under 0 grader...men funkar bra i mellan registet men sen när an ger fullgas har för mig att fullastberikningen tar över ändå o öppnar spridarna för fullt. men det går att snåla på soppa vid landsvägs istället neutral

8 Inlägg
8 april 2008
hej! har en mazda 323f-91 som fick hög co halt och högt på övriga värden den ryker lite .har bytt lamdasond samt haft fotogen i cylindrarna eftersom kompen var låg på en cylinder nu ligger alla på 11kg men värdena är ännu höga har slagit i 10l e85 men har ej provat besiktning efter detta är det nåt mer man kan gjöra.tack på förhand

Sök