Tjenare! ja har råkat ut för ett ganska jobbigt problem och tänkte höra mig för vilket sätt som är bäst att lösa det på... oljetrycket är noll och bilen låter som en diseltraktor. min gissning är att det är dom hydraliska lyftarna men jag är faktiskt inte helt säker då jag inte vet om vw hade det i golfarna från 96. någon som råkat ut för något liknande ? eller vet vad det kan bero på ?
oljepumpen är det nog garanterat.... rätt vanligt.. att dom koxar igen.. och så lägger det sig skit i olje silen.. och sen så får du inget oljetryck.... bara knäcka motorn och spola den rent invändigt.. och sen dit med en oljepump... och sen är det nog bara köra...
bilen är en gammal pendel bil och har gjort 30 000 mil... det var en läcka i avgasröret från början och efter att jag bytte olja filter etc så skulle ja köpa nytt avgasystem då körde ja ganska på en 90 väg och bilen dog av och sen va oljetrycket borta... eftersom kompressionen inte var som den borde vara så trodde vi att det var lyftarna.. jag vet inte riktigt vad det kan vara och det är juh sjukt jobbigt att dra isär hela motorn för att lösa problemet... så vad säger ni som vet är det värkligen oljepumpen?
bilen är en gammal pendel bil och har gjort 30 000 mil... det var en läcka i avgasröret från början och efter att jag bytte olja filter etc så skulle ja köpa nytt avgasystem då körde ja ganska på en 90 väg och bilen dog av och sen va oljetrycket borta... eftersom kompressionen inte var som den borde vara så trodde vi att det var lyftarna.. jag vet inte riktigt vad det kan vara och det är juh sjukt jobbigt att dra isär hela motorn för att lösa problemet... så vad säger ni som vet är det värkligen oljepumpen?
Undrar om den inte skurit litegrann? P.s dina lyftare påverkar inte oljetrycket! Men dom väsnas som satan om dom inte får olja. Det är pumpens uppgift att få olja till o cirkulera i motorn, lyftarnas uppgift är att trycka ner ventilen när knocken på kamaxeln passerar!
Undrar om den inte skurit litegrann? P.s dina lyftare påverkar inte oljetrycket! Men dom väsnas som satan om dom inte får olja. Det är pumpens uppgift att få olja till o cirkulera i motorn, lyftarnas uppgift är att trycka ner ventilen när knocken på kamaxeln passerar!
oki effekten är juh som bortblåst och hela bilen vibrerar när man kör den men jag vet inte om den kan ha "skurit lite grann".... hur upptäcker man det ??