Om du ökar storleken på fälgarna så får du gå ner i profil.
Ex. Du har 215/65 16 då ska du ha 215/45 18
Om du som du säger ska få plats med det, få plats går alltid, men du ska ju gärna kunna svänga med den
Bultcirkel säger avstånd mellan nånting i den första (ex. 114,3) sen den andra är hur många bultar du har (4)
Det är viktigt att du får denna rätt när du köper dina blivande fälgar, men tillverkarna och återförsäljarna har listor på vad du ska/kan ha...
Hoppa in och fråga bara, eller kolla internet, finns hur många återförsäljare som helst på nätet: http://www.molway.com är en av dessa, där får man god service och snygga fälgar, till hyfsade priser!
Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
bultcirkeln har ingenting med storleken på fälgen att göra! som fuckface säger så är 114.3/4 dimensionen för bultarna. 114.3 anger diameten på den cirkeln som skär genom bultens mitt och 4 är antal, dvs. hur många bultar du har!
klart du kan ha 18" men då får du gå ner på profilens (däckets tjocklek) för att kompensera den stora fälgen! åk till eller ring någon däckfirma och prata med dom så fixar dom det!
nja kanske... jag tyckte att det lät som att killen inte va så high på ämnet så jag tänkte att jag utvecklade lite mer, dvs. förklara lite mer ingående! men det e sant, all creeds till dig!