om du hade tänkt dig att köpa en turbo 4x4 så brukar fördelningslådan paja ofta pga flera saker.
8 eller 16 ventilare e ju samma bilar som turbo o v6 förutom skillnad på effekt o bromsar o så.
8 ventilare på 85/kw 115/hk 170/nm 0-100/ 10sek toppfart 210/km
16 vetilare på 100/kw 136/hk ??/nm 0-100/ sek ???
16 ventilare 110/kw 150/hk 190/nm 0-100/ 8,6 sek toppfart 225/km
16 ventilare 110/kw 150/hk 190/nm 0-100/ 9,6 sek toppfart ??
16 ventilare 147/kw 200/hk ??/nm turbo
16v ventilare 150/kw 204/hk ??/nm 0-100/ 6,8sek toppfart 245/km turbo
V6 24 ventilare 125/kw 170/hk ??/nm 0-100/ 7sek
Hoppas denna fakta leder dig till ett bra va av calibra, ps alla dessa modeler har 2,0L och 2,5l på v6:an
Det du bör tänka på att de inte ska va rostiga baktill där fjädringarna sitter för det finns alltid rost på calibror som körs vinter tid i sverige.
sedan så e det alltid en rost bubbla i bak skärmarna som växer på noll tid.
fördelen med calibra så har den mest styling i världen av alla bilar vilket jag tror att många håller med om, fast än de e redan fina som orginal
lycka till