3542
Sök

Ämne färdiga baslådor..

399 Inlägg
14 april 2008
coilfang skrev:
Måste tacka för alla tips och svar! /Bockar och skall kika vidare lite på element då det verkar finnas personer som bygger anpassade lådor, vilket är det mest optimala lösningen.
Jätte kul kommer höra av mig när jag hittat ett/en bas/basar som verkar intressant.
Jovist ett element kan vara intressant med, men får köpa ett till rf monoblock ändå så ska hosta upp 5pix och en bättre kondensator, den jag har nu har inget skydd alls för "polerna" och tycker det är otäckt att ha den i baksätet (har barn) så har lagt den åt sidan och letar efter något som har skydd, (den jag har är 1farad digital rf konding) känns bättre i alla fall då jag vet att barnen inte kankomma åt båda polerna samtidigt....uch..någon som vet vad som händer om man nu råkar komma åt båda polerna på en sådan där smäller/blixtrar det eller? har bara hört "historier" om sånt att det smäller. /tack igen ha en bra dag!

Har en kondensator med plastlock över polerna som tvivelaktigt kommer nyttjas av mig

6 851 Inlägg
14 april 2008
kommer du åt polerna med fingrarna händer inget.Skulle man råka kortsluta dem så brukar det finnas en övertrycksventil på dem.
Annars gör man själv ett skydd av nån gamal spryburks lock eller liknande..wink

Sök