3445
Sök

Ämne färdiga baslådor..

5 Inlägg
13 april 2008
Trådstartare
Hejsan har haft många färdibyggda baslådor i bilarna jag haft/har, då jag har tummen mitt i handen med att bygga lådor själv (har haft kompisar som byggt lådor åt mig tex 2st  gamla rf power 12", 2st mds zr 12"  basar mm mm. men några år har gått sen dess och de blivigt sålda pga bilbyte eller tröttnat.
Har nu en v40 som jag har ett Rockford Fosgate Power 500W mono steg samt rf 1farad konding och en färdibyggd låda från totalljud ni vet den där X2-BASS lådan. låter ok men efter att ha haft de gamla rf power basarna i min första bil (ca 8 år sedan) då det knappt gick att andas i min lilla golf 3a så vill mycket ha mera fortfarande. Undrar om ni sett/hört om det finns lite "bättre" baslådor att köpa som är färdigbyggda från något företag som är något att ha har lyssnat på diverse "budget basar"  i bilar de färdi byggda på brl men inte blivigt impad alls. dock så kan det ju ha o göra vad de hade för slutsteg i bilarna osv. har letat lite men inte hittat något som verkar intressant. finns ju en uppsjö av budget basar i färdiga lull lull lådor som luktar bränt efter en stunds spelande. dock så har totalljuds basen jag har i dagsläget fungerat överförväntan. men dags att byta upp sig. pris spelar inte så stor roll 9k+

Ha en bra dag mva Peter:rolleyes:

89 Inlägg
13 april 2008
Finns en del färdiga lådor på följande adress

http://soundit.e-butik.se/shop

Civic VTI

5 Inlägg
13 april 2008
Trådstartare
..tack var väll inte riktigt vad jag tänkte mig att köpa. plexiglas och neon är inte vad jag vill åt, samt inget fel på magnat har 3st hemmabio subbar med dem (betasub 25) men de såg ut o vara i de klenast laget :-)
Fasen har för mig jag sett färdiga lådor med bra basar någonstanns som låg på/över 9000kr suck. varför kan de inte bygga "lite bättre" lådor/basar på företag. säljer de så dåligt?

6 851 Inlägg
13 april 2008
Du har ju tex. denna från Kicker http://www.dbakuten.se/detail.php?item_id=10164
Har för mej att det finns med dubbla L7 basar oxå.
Men tror att ditt steg kan vara en aning för klent isf.

5 Inlägg
13 april 2008
Trådstartare
Ah härligt nu börjar det likna något, ja steget räcker nog inte men ett till sådant steg är ju lätt att skaffa, är värre med baslådor för mig, tack för länken.
Ja nu kommer jag ihåg att det fanns Ground Zero GZPW15SPL i en låda någon stanns skall maila till företaget och fråga om de tar hem en sådan pjäs. big_smile
Senast redigerat av coilfang (13 april 2008)

89 Inlägg
13 april 2008
Annars kan ja väl helt enkelt bygga en modell anpassad låda åt dig med den/de basarna du vill ha.
Lovar att ett par GroundZero 12" i en riktig låda så kommer du bli mer än nöjd.
Maila mig i så fall, så bygger ja lådan efter din bil istället för en färdig som passar sådär.

Civic VTI

89 Inlägg
13 april 2008
coilfang skrev:
Ah härligt nu börjar det likna något, ja steget räcker nog inte men ett till sådant steg är ju lätt att skaffa, är värre med baslådor för mig, tack för länken.
Ja nu kommer jag ihåg att det fanns Ground Zero GZPW15SPL i en låda någon stanns skall maila till företaget och fråga om de tar hem en sådan pjäs. big_smile

GZ Lådor finns hos oss, men den du skriver tror ja inte finns nu, är de enkel 15"?
Finns en som heter GZPB 1500BT idag, rek pris 13999:-

Inlägget redigerat av moderator.
Marknadsföring är inte förenligt med reglerna. Produktupplysning är däremot tillåtet.

Civic VTI

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
13 april 2008
www.blekingebilradio.se
Där köper du groundzero.
Jimmie kan garanterat mest i sverige om det märket.

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

6 851 Inlägg
13 april 2008
Måste du föresten ha med just dubbla element? kanske en låda med enkel 12-15" kan räcka ändå?

89 Inlägg
13 april 2008
BMTech skrev:
www.blekingebilradio.se
Där köper du groundzero.

Orkar inte masa med alla om sådana här saker, vi kan vår sak och har konkurentkraftiga priser och kompetens innom området, men upp till kunden att avgöra. Over And Out

Civic VTI

6 851 Inlägg
13 april 2008
BlueTech skrev:
BMTech skrev:
www.blekingebilradio.se
Där köper du groundzero.

Orkar inte masa med alla om sådana här saker, vi kan vår sak och har konkurentkraftiga priser och kompetens innom området, men upp till kunden att avgöra. Over And Out

Vad är det för företag?
Sorry, hittade nu, men det va inte mycke till bilstereo på den sidan.
Vilken klass vart det guld i bassrace?
Senast redigerat av TT-Avant (13 april 2008)

2 911 Inlägg
13 april 2008
BlueTech skrev:
BMTech skrev:
www.blekingebilradio.se
Där köper du groundzero.

Kanske ska kasta ett öga på forumreglerna också då som motsäger egenreklam, så har du en sak till i kunskapsförrådet wink

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
13 april 2008
BlueTech skrev:
BMTech skrev:
www.blekingebilradio.se
Där köper du groundzero.

Det är helt säkert så och det är helt säkert som jag skrev oxå wink

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

89 Inlägg
13 april 2008
TT-Avant skrev:
BlueTech skrev:
BMTech skrev:
www.blekingebilradio.se
Där köper du groundzero.

Vad är det för företag?
Sorry, hittade nu, men det va inte mycke till bilstereo på den sidan.
Vilken klass vart det guld i bassrace?

ledsen men är tyvärr inte jag som sköter firman längre och ja vet att hemsidan är usel och finns mer fel än rätt där om man säger så.... Var mitt största misstag att sälja delar av den om man säger så. ska ur helt så fort -09 kommer så ja får styra över mig själv och ge den reklam Märkena "vi" representerar idag får det de förtjänar.

Tips och råd från mig är fristående firman, ja kan fixa de mesta produkterna till bra pris och support men kan inte garantera de från huvudägare tyvärr... Gett lite fel intryck av mig själv här men de får ja ta, Ber om ursäkt för mitt heta humör till alla på denna tråden och alla andra ja är inblandad i.

Civic VTI

2 911 Inlägg
13 april 2008
coilfang skrev:
Hejsan har haft många färdibyggda baslådor i bilarna jag haft/har, då jag har tummen mitt i handen med att bygga lådor själv (har haft kompisar som byggt lådor åt mig tex 2st  gamla rf power 12", 2st mds zr 12"  basar mm mm. men några år har gått sen dess och de blivigt sålda pga bilbyte eller tröttnat.
Har nu en v40 som jag har ett Rockford Fosgate Power 500W mono steg samt rf 1farad konding och en färdibyggd låda från totalljud ni vet den där X2-BASS lådan. låter ok men efter att ha haft de gamla rf power basarna i min första bil (ca 8 år sedan) då det knappt gick att andas i min lilla golf 3a så vill mycket ha mera fortfarande. Undrar om ni sett/hört om det finns lite "bättre" baslådor att köpa som är färdigbyggda från något företag som är något att ha har lyssnat på diverse "budget basar"  i bilar de färdi byggda på brl men inte blivigt impad alls. dock så kan det ju ha o göra vad de hade för slutsteg i bilarna osv. har letat lite men inte hittat något som verkar intressant. finns ju en uppsjö av budget basar i färdiga lull lull lådor som luktar bränt efter en stunds spelande. dock så har totalljuds basen jag har i dagsläget fungerat överförväntan. men dags att byta upp sig. pris spelar inte så stor roll 9k+

Det finns såklart färdiga lådor, bl.a. från Kicker som redan visats i tråden, Ground Zero, Digital Design har också några. Rockford Fosgate har också ett par som ser rätt brutala ut.

Men snackar vi 9k+ skulle nog jag besöka närmsta bilstereobutik som bygger custom, då får du anpassad låda till just dig själv och dina element istället för en "funkar-överallt-låda".

6 851 Inlägg
13 april 2008
Decibel skrev:
coilfang skrev:

Det finns såklart färdiga lådor, bl.a. från Kicker som redan visats i tråden, Ground Zero, Digital Design har också några. Rockford Fosgate har också ett par som ser rätt brutala ut.

Men snackar vi 9k+ skulle nog jag besöka närmsta bilstereobutik som bygger custom, då får du anpassad låda till just dig själv och dina element istället för en "funkar-överallt-låda".

Har inte hört på GZ och DD lådorna, men har själv haft en RF färdig byggd låda med dubbla 12".
Vist ser den ganska så brulat ut, men fy fan va illa den låter..högt och med enorma resonanser och oljud.
Rent ut för ***** för så mycke som den ändå kostar.

2 911 Inlägg
13 april 2008
Åfan, jag har aldrig varit intresserad nog av RF för att provlyssna, bara att dom sett brutala ut.

Man lär sig något nytt varje dag smile

6 851 Inlägg
13 april 2008
Decibel skrev:
Åfan, jag har aldrig varit intresserad nog av RF för att provlyssna, bara att dom sett brutala ut.

Man lär sig något nytt varje dag smile

Den är bla. byggd i 16mm MDF, ingen stagning innuti lådan,ingen dämpning alls, gavlarna är delvis i tunn plast..
Ja du som håller på med ljud..du kan ju själv förstå hur detta låter, eller inte låter..lol
(om vi nu tänker på samma låda)
Senast redigerat av TT-Avant (13 april 2008)

8 156 Inlägg
13 april 2008
Att marknadsföra sitt eget märke, eller sitt företag är inte ok enligt reglerna.
Dvs att länka till andras sidor är ok, men att länka till sitt eget företag i en tråd är tveksamt.
(Det är annan sak att ha en länk i sin signatur, eller att svara på specifika frågor.)

En grundregel är att inte posta saker som kan ge dig själv eller ditt företag en fördel.
Att som i det här fallet, svara genom att skriva att vi har baslådor är ok.
Men att ta med pris/rabatt osv är inte ok (om inte någon frågat).
Det är däremot ok att tipsa om bra pris hos konkurrenter.

Tycker att många företag här sköter sig riktigt bra! Även nya medlemmar fattar meningen med regeln ganska så fort. Bra att vi har er här smile

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

5 Inlägg
14 april 2008
Trådstartare
Måste tacka för alla tips och svar! /Bockar och skall kika vidare lite på element då det verkar finnas personer som bygger anpassade lådor, vilket är det mest optimala lösningen.
Jätte kul kommer höra av mig när jag hittat ett/en bas/basar som verkar intressant.
Jovist ett element kan vara intressant med, men får köpa ett till rf monoblock ändå så ska hosta upp 5pix och en bättre kondensator, den jag har nu har inget skydd alls för "polerna" och tycker det är otäckt att ha den i baksätet (har barn) så har lagt den åt sidan och letar efter något som har skydd, (den jag har är 1farad digital rf konding) känns bättre i alla fall då jag vet att barnen inte kankomma åt båda polerna samtidigt....uch..någon som vet vad som händer om man nu råkar komma åt båda polerna på en sådan där smäller/blixtrar det eller? har bara hört "historier" om sånt att det smäller. /tack igen ha en bra dag!

Sök