Har en lite udda bultcirkel på min bil ( 5/106, ET 46??tror jag, navhål 60) Kollar man runt på nätet på fälgar på diverse firmor och privata annonser så det mörkt ut att hitta nåt roligt.
Nån som har några tips. Inpressning kanske går att ordna med spacers eller så men finns det "adaptrar" för navhål ? går det att "borra" om bultcirkeln utan allt för mycket jobb?
kan ju gå å köra 5/108 med flytande hjulbult kanske......annars får du beställa spacers som gör om bultmönstret men då måste du ju ha en fälg med rätt et så de stämmer med spacern sen
Flytande hjulbult e väl när det ligger en ring i hålet som går att snurra...på så vis kan man få till lite olika mått....hör med en försäljare dom brukar ha koll på det.
"Flytande hjulbulten" tillåter +-2mm ändring på bultcirkeln vilket innebär att fälgar anpassade till volvo s/v70 bör funka på din bil, centrumet anpassas med en centrum ring.
Sorry, grabbar måste göra er besvikna det är 5/106 kollade upp brembo bromskivorna till den. Dock har de senare modellerna typ 3200gt 5/108 men min (2.24v) och Shamal har 5/106.
Men super tack för alla tips. Kul med så mycket kunnigt o hjälpsamt folk på forumet.
testade med ett par volvo fälgar och det borde funka med flytande hjulbult gick att montera dom men satt in perfekt i hålen och jag måste ha en centrum ring.
Om flytande hjulbult får ändra +-2mm så borde jag alltså kunna ha 5/100-fälgar på min Alfa Romeo som har 5/98 original?
Jupp.
"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P