16 april 2008
Trådstartare
Jag letar efter en van till mitt popband. Det ska finnas plats för 6 personer (inkl förare) och även lastutrymme att få plats med 3 högtalare/förstärkare, 2 synthar och ett trumset samt 5 gitarrer.
Jag antar att enda lösningen är att hitta en begagnad van som är förlängd. Har de något speciellt namn eller ska man bara söka på förlängd?
Annars undrar jag om det är någon som har tips om hur man kan ändra inredningen så den passar ändamålet. En soffa framför lastgallret och sedan två stolar framför den vore ju det absolut bästa (utöver framstolarna), men jag antar att det är svårt med utrymmet då.
Annars har någon pratat om att man kan sätta in tre stolar fram (utan armstöd) och sedan en soffa bakom. Men då blir det ju kanske lite trångt? Speciellt om man ska åka lite längre sträckor.
Det bästa vore ju om de som åker kan sitta o glo på dvd under resan när en kör.
Är det någon som har tips på lösningar eller vet var man kan se bilder på olika varianter?
Kanske man kan sätta in 4 stolar som är placerad längs väggen, så man åker i sidled? Eller spar man kanske inte något utrymme då heller? Eller kanske lite snett vinklade, så man spar lite benutrymme i alla fall. Eller tänker jag fel?
Kan man överhuvudtaget montera stolar hur man vill? Hur gör man rent praktiskt? Finns det färdiga punkter att fästa i eller kan man ska egna nya punkter?
Jag har absolut ingen koll. Därför öser jag på med frågor.
Men bilder på olika varianter vore ju fantastiskt. Sedan finns ju inte alls någon ekonomi i detta, så jag letar inte efter någon värsting-van för 200.000 kr. Det är helst under 50.000 jag letar.
Någon som har tips och råd eller idéer på lösningar?