3400
Sök

Dra en gräns gällande pengar/project?

"A Johlsson"
302 Inlägg
14 mars 2006
Trådstartare
Ja, en annan är ju smått fanatisk gällande dessa små Mk2'or, men frågan är; var ska man dra gränsen?

Ska man fortsätta spendera över 100 papp på bilen elr ska man ge sig, följa sin hjärna eller sitt hjärta? Vad tycker ni? Har redan en klar planering innan nästa år, och då har man inte ens fått lack på sakerna för detta året... man kanske behöver... hjälp, avgiftning, hell, something. =p

Var drar elr har ni dragit eran gräns gällande detta?

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
14 mars 2006
man drar en gräns, sen plusar du på 50-70% sen ser du ungefär vad du kommer landa på. äh va fan, går det ingen ekonomisk nöd på dig klart du ska fortsätta! klart det är dumt, men hur ska man annars leva om man inte kan leva som man vill!

man lever bara en gång så lev väl!

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
14 mars 2006
btw, man lever bara en gång! så det e lika bra att slå på stort eftersom det inte kommer en andra chans!

man lever bara en gång så lev väl!

Rutinerad medlem
1 938 Inlägg
14 mars 2006
Ja-a, när jag köpte min bil tänkte jag inte göra mera åt den, än lite spelverk, och ev. någon diskret styling, utan spara pengar till nästa bil, men se på min bil nu tongue
Kan dessutom tilläggas, att jag har gjort upp en 3-års plan på framtidsplanerna wink

1 417 Inlägg
14 mars 2006
Har man en bil man är funktions-nöjd med. Så är det väl bara att köpa till precis det man vill smile Men sätt hällre upp ett mål, än en gräns. Lite som Nox gjort, till exempel att nästa år ska du ta 2 priser på en viss utställing, eller att du bara ska ställa ut några gånger, eller om du satsar på fart, så sätt en tid du ska ta inom några år. smile
Ös på bara big_smile

238 Inlägg
15 mars 2006
Min bil är min hobby och en hobby får ju kosta hur mycket som helst...big_smile

A B E C E D E

Ingenjör
256 Inlägg
15 mars 2006
Du har en kunskap som få har. Du kan nog tjäna pengar på din hobby. Då är de summor du lagt ner hittills plötsligt en investering med tanke på det du lärt dig (du kan säkert planera bättre, estimera tidsåtgång och känner till olika bakslag man råka ut för etc).

För min egna del. Är lite för mycket hjärna när det gäller sånt här. Hjärtat vinner bara tjejer och då lämnar jag kortet i baren för min älskling.

Så jag satsar kanske 20'k på att göra om bilen (fälgar, ev. sänkning & toning).

Vill jag ha fart, sätter jag ca 60'k i bordet. Då köper jag en lätt beg mc med få mil och har igen pengarna när jag lekt av mig.

Nu vet jag inte vad du jobbar med men frågan är nog vad du kanske borde jobba med? It won't be expensive anymore wink

Det är inget brott förrän man åker fast

1 105 Inlägg
15 mars 2006
hade inga speciella planer för min bil heller men se blev det en hobby, och som en talare före mig sa. "Min bil är min hobby och en hobby får ju kosta hur mycket som helst..."
Och ännu mer ska det bli!

Rice, Rice Baby!
Projekt Skyline R33 RB25det renovering/uppgradering
--> Projekt-tråden <--

Golfen
128 Inlägg
15 mars 2006
ha ha de är som en drog jag skulle inte köpa något till min bil enbart köra den som den är nu är garget fullt med styling och jag väntar på mer saker:) som två andra sa hahah

Min bil är min hobby och en hobby får ju kosta hur mycket som helst..."
och man lever bara en gång smile

Köpte bilen helt orginal. Då mina planer är att den ska vara klar innan månaden är slut kan vara rätt svår men man ska alltid ge de en chans

"A Johlsson"
302 Inlägg
15 mars 2006
Trådstartare
Ok, det var skoj att höra att det fanns fler som var inne på ens linje. Ja, angående jobb så, utan sponsorer und so weiter är det ju extra svårt med de verkligt stora momenten, och med ett jobb som vaktmästare på ett SJukhus så inbringar det ju knappast någon förmögenhet att spendera på bilen. =/

Men man får göra det bästa av situationen, söka nya sätt att tjäna de där extra pengarna samt kanske, som en av er gjorde klart för en, byta livsinriktning och absolut jobb, istället för att slänga bort allt i sjön.

Och för att leva vidare detta året och förbereda (och min plåmbok, fritid, flickvän. big_smile) nästa års planering ska jag ta fljande citat/tankar med mig i bagaget:

"Jag lever mitt liv en bildel åt gången, för när den är pålagd, spelar inget annat någon roll!"
/calibra_nox

"Min bil är min hobby och en hobby får ju kosta hur mycket som helst"
/Humlan

"Du har en kunskap som få har. Du kan nog tjäna pengar på din hobby. Då är de summor du lagt ner hittills plötsligt en investering med tanke på det du lärt dig (du kan säkert planera bättre, estimera tidsåtgång och känner till olika bakslag man råka ut för etc). "
/N33d4Sp33d

De tre tar jag med mig in i garaget nu för att bestämma nästa års förändring/förädling. smile

264 Inlägg
15 mars 2006
låter som bra regler att jobba (och leva) efter!

Kolla gärna in mitt Swift Sport bygge!
https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=316637

Rutinerad medlem
1 938 Inlägg
15 mars 2006
Kan ju också tilläggas, att det är en schysst livsstil wink
Som sagt: man lär sig mycket, och man känner sig nöjd, när man ser slutresultatet big_smile

Ingenjör
256 Inlägg
15 mars 2006
Så var en stjärna född.

Angående sponsorer så går sånt alltid att fixa, så länge du har rätt företagsidé och kan visa din kompetens och vilja. Jag har själv fixat sponsorer till olika fester som jag anordnat. Det handlade inte alltid om att få pengar i utbyte, man kan förhandla till sig saker också, vilket är billigare för företagen.

Lycka till. Hoppas att nästa års planer genomförs!

Det är inget brott förrän man åker fast

BMW Power
2 362 Inlägg
15 mars 2006
Låt inte ekonomin förstöra era planer smile bara dra ut dom under en längre period istället, i ditt fall Mattias så är det väl bara att fortsätta som du gör? smile

mvh Kevin

BMW, bogsering med wire :/

12 086 Inlägg
15 mars 2006
Jag skulle aldrig dra mig för att lägga ut pengar på en bil man verkligen lever för! Känns som de inte finns så mkt annat o lägga pengar på ändå så smile

Sök