3360
Sök

Hur blir man av med små parkerning bulor på smidiaste sätt???

Brodar'n Maffia!
184 Inlägg
12 november 2007
2_Hot_Golf skrev:
de här e väl enkelt? http://www.youtube.com/watch?v=miNykNl-0NM

Det där verkar riktigt smart! var får man tag i den där kalla sprayen som dom har med där i filmen?

Annars kan man suga ut bucklorna med ett sånt där handtag man bär fönsterrutor med. borde finnas att låna hos glasmästaren.
Senast redigerat av Pepparkakan (12 november 2007)

...tror jag, är dock inte helt 100...

Billackerare
737 Inlägg
12 november 2007
Lämna in bilen för lackering... kan kanske vara en idé att tänka på.

Corrado VR6R 3.0 Turbo

159 Inlägg
12 november 2007
Dem drog ut 14 bucklor på ena min sida för nått äckel är avundsjuk.. kostade mig 1000 kr.. as bra sätt. dem trycksatte bucklan å tryckte ut den innefrån.. Kolla med ditt lokala rekond företag, dem borde känna till det..

1 050 Inlägg
12 november 2007
bjorken_88 : Ta bort klädseln på dörren och tryck på bucklan innifrån, ibland är skadan så mjuk att den går tillbaka av sig självt om man bara trycker till. (lite halvhårt)

Om den däremot trilskas, så råder jag dig att värma upp metallen med en typ värmepistol. Sedan kan du försiktigt börja att bearbeta skadan med "tummarna" massera ut bucklan sakta men säkert. (använd inga som helst verktyg) slår du med hammare så får du istället utgående bucklor. Värmen gör att färgen ej spricker samt att metallen blir mjukare att jobba med.

Alla sätt är bra...utom de dåliga.

Mycket snack lite verkstad
98 Inlägg
13 november 2007
Trådstartare
E-30 skrev:
bjorken_88 : Ta bort klädseln på dörren och tryck på bucklan innifrån, ibland är skadan så mjuk att den går tillbaka av sig självt om man bara trycker till. (lite halvhårt)

Om den däremot trilskas, så råder jag dig att värma upp metallen med en typ värmepistol. Sedan kan du försiktigt börja att bearbeta skadan med "tummarna" massera ut bucklan sakta men säkert. (använd inga som helst verktyg) slår du med hammare så får du istället utgående bucklor. Värmen gör att färgen ej spricker samt att metallen blir mjukare att jobba med.

Ja man kanske skulle prova det.. . man kan väl inte förstöra så mycket när man bara använder tummarna skulle jag tro?? ?

Men ska man värman in ifrån lr på utsidan?? ?

1 050 Inlägg
13 november 2007
Värm med en hårfön eller likn från insidan, sedan trycker du på bucklan innifrån & ber din kompis på utsidan av dörren, att säga till när du är i precis rätt läge. (detta kan ju du ej själv se när du trycker innifrån i dörren;-) Det gäller att du trycker på precis rätt ställe.

När du och kompisen lokaliserat skadan, så rita då en rund ring med tusch inne i dörren, så du vet vart du ska trycka. Du kan även få mera stabilitet i bucklan om du limmar dit en bit asfaltsmatta inne i dörren, den jämnar ut trycket över skadan. Det är svårt att förklara men du kanske förstår hur jag menar?

Har du väl fått bort dörrklädseln, så fixar det nog sig..(Simma lugnt) wink
Senast redigerat av E-30 (13 november 2007)

Alla sätt är bra...utom de dåliga.

Mycket snack lite verkstad
98 Inlägg
13 november 2007
Trådstartare
E-30 skrev:
Värm med en hårfön eller likn från insidan, sedan trycker du på bucklan innifrån & ber din kompis på utsidan av dörren, att säga till när du är i precis rätt läge. (detta kan ju du ej själv se när du trycker innifrån i dörren;-) Det gäller att du trycker på precis rätt ställe.

När du och kompisen lokaliserat skadan, så rita då en rund ring med tusch inne i dörren, så du vet vart du ska trycka. Du kan även få mera stabilitet i bucklan om du limmar dit en bit asfaltsmatta inne i dörren, den jämnar ut trycket över skadan. Det är svårt att förklara men du kanske förstår hur jag menar?

Har du väl fått bort dörrklädseln, så fixar det nog sig..(Simma lugnt) wink

Happ det får vi väl ta å prova det då nån snart.. . låter ju lovnaden iaf.. .

Tack å bock för alla bra tips.. . uppskattas verkligen.. .

Rekondare
236 Inlägg
13 november 2007
bjorken_88 skrev:
Hur blir man av med dom små irriternade bulorna som man har fått av nån snäll människa som har slagit upp dörren på min bil?? ?

Antingen så åker du till en plåtverkstad där de kan suga ut bulan el om du e riktigt kräsen så kan du lackera om dörren el var uppslaget nu sitter.

http://www.garaget.org/?car=26020&image=560665  en sån bula som på länken och liknande

95% av sveriges kvinnor har ett bra sexliv.. resten hinner jag inte med!

712 Inlägg
1 december 2007
2_Hot_Golf skrev:
de här e väl enkelt? http://www.youtube.com/watch?v=miNykNl-0NM

Ingen här som provat div. kylmetoder o kan berätta om det fungerat..?
Har en störande bula på huven (dubbelplåt) mad

Beredare
561 Inlägg
10 april 2008
Väcker liv i tråden för jag har en riktigt störig buckla som jag vill ha bort...

Någon som har testat någonting????

Mvh Jonas

Billackerare
737 Inlägg
12 april 2008
Groggmugg skrev:
Väcker liv i tråden för jag har en riktigt störig buckla som jag vill ha bort...

Riktningen + omlackering kanske?

Corrado VR6R 3.0 Turbo

Beredare
561 Inlägg
13 april 2008
Youngblood skrev:
Groggmugg skrev:

Riktningen + omlackering kanske?

Jag kollade med Ditec i Lund o de skulle ha 1000kr för första bucklan och sen 200kr per buckla.....

Ngn som testat??

Mvh Jonas

Brodar'n Maffia!
184 Inlägg
21 april 2008
Nån som vet var man kan köpa liknande verktyg här i Sverige?

http://www.youtube.com/watch?v=SdVpvL_F … re=related

...tror jag, är dock inte helt 100...

Sök