4142
Sök

Inkoppling Av Slutsteg och bas

10 Inlägg
22 april 2008
Trådstartare
Hej!
Jag är en amatör på detta området och behöver lite hjälp! Jag har just köppt ett hyffsat slutsteg och bas paket av en kille som brukade tävla i billjud och han tog en titt på min stereo innan jag köppte det och sa att jag inte hade ngn lågfrekvensutgång (eller ngt sånt) i min Stereo men att det finns ngn typ av dosa, förlängare, fördelare eller ngt sånt skit. Jag vill bara se om någon kan klarifiera  detta för mig så jag kan få skiten att funka. Om ngn kan ge mig en ännu mer detaljerad förklaring som en JÄTTE AMATÖR kan förstå sig på hade det varit riktigt bra:) Avböjer gärna från komentarer som - låt en firma ta hand om det, eller - skit i det. Vill gärna få det att funka och krävs det att jag köper en ny stereo får jag göra det men finns det något annat sätt så ber jag gärna om råd.
Tack på förhand
MVH. Sebbe

391 Inlägg
22 april 2008
finns omvandlare som gör högnivå till lågnivå.  kolla ex på Mds hemsida så hittar du sådana.

1 338 Inlägg
22 april 2008
Tjena..

Den ovanstående skrev om, heter HLA200 där smile

MVH//

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design

Team Autohifi!
865 Inlägg
22 april 2008
Har du inte en lågnivå utgång på din stereo så finns det om vandlare från högnivå ( högtaöar utgångarna från stereon ) till låg nivå, kostar från 50 up till en 500ing beroende på kvalite.

Sen det där mad att låta någon hjälåa dig med installationen låter ite så dumt;)
Men här är några saker du bör tänka på.

- Strömkabeln ska vara av rätt tjoklek kontra slutstegets avsäkring och längd.
- jord kabeln ska vara av rätt tjoklek.
- Jorda ordentligt, så kort jord kabel som möjligt och skrapa rent från färg och liknade innan du setter fast denna. Se till att den sitter 100%.
- Säkre av din ström kabel fram vid batteriet med en säkring som förhåller sig väl med vad ditt steg är avsäkrat till.
En bra sak kan vara att få lite hjälp från någon polare som har gjort det förr.

Lycka till!

10 Inlägg
22 april 2008
Trådstartare
Tack så hemskt mycket allihop! Det är jätte bra tipps! Blir så sjukt glad när folk är snälla och hjälper en:) Tack så hemskt mycket nu ska jag låna en polare som gjort det förr och sätta in mitt system o spränga mina rutor hahaha:D Tack än en gång!

Sök