Jag har en Volvo 850 GLT som e riktit slö. O då menar jag riktit slö.
Saker jag gjort: Jag har nytt kon filter på Annan LMM 2,5" rör o ingen katt o ingen dämpare, bara en effektbooster från Raka rör. (bara för o kolla om det var flödet)
Men där e ingen förändring på det jag gjort.
Finns här någon som har någon idé på vad som man kan göra mer. Fundrerar på o bytta boxarna om det kan hjälpa.
Svårt att säga, GLT är ju inte superrappa direkt. Kan va att den gått långt och börjar bli seg pga det..? Kanske dags att serva den? Lite nya tänddelar och soppafilter. Kan va att klaffarna i insuget inte funkar längre, då blir de segare.
Dessutom så måste de varvas för att det ska hända nåt. Svaret på lägre varv är inget att hurra för. Chip kan hjälpa, men ta en funderare på om det kanske är dags att serva med.
Ja de e den vid filtret i alla fall. De e inte länge sen det fick en service.. bytte kopplin då med. slutet av förra året. så de e bara någon månad sen. O chip sitter jag o tittat på nu, +18 hk +20 Nm 2800kr. finns det billigare? Men jag har en MSD spole liggandes.. kan man sätta på den?? Det gjorde en stor skillnad i gången på Audin.. men den e ju litta större. sån som sitter på 740 o dem.
Men jag ska kolla på soppe filtret o klaffarna e de spjället då eller??
O chip sitter jag o tittat på nu, +18 hk +20 Nm 2800kr. finns det billigare? Men jag har en MSD spole liggandes.. kan man sätta på den?? Det gjorde en stor skillnad i gången på Audin.. men den e ju litta större. sån som sitter på 740 o dem.
Chipet gör lite skillnad, men på en glt är risken uppenbar att det kommer kosta mer än det smakar.
Det ska du kunna göra. Lite krångel å hitta nånstans att montera den bara och så får du nog förlänga kablarna från steget. Kör med msd-spole min turbo, och det gjorde lite skillnad.
I insuget så sitetr det 5 klaffar som byter mellan korta och långa kanlaerna i insuget. Om dessa gett upp och du hela tiden kör på de långa så blir det ju slöare. Funkar dem ska det bli en liten kick runt 4000 rpm.
O chip sitter jag o tittat på nu, +18 hk +20 Nm 2800kr. finns det billigare? Men jag har en MSD spole liggandes.. kan man sätta på den?? Det gjorde en stor skillnad i gången på Audin.. men den e ju litta större. sån som sitter på 740 o dem.
Chipet gör lite skillnad, men på en glt är risken uppenbar att det kommer kosta mer än det smakar.
Det ska du kunna göra. Lite krångel å hitta nånstans att montera den bara och så får du nog förlänga kablarna från steget. Kör med msd-spole min turbo, och det gjorde lite skillnad.
I insuget så sitetr det 5 klaffar som byter mellan korta och långa kanlaerna i insuget. Om dessa gett upp och du hela tiden kör på de långa så blir det ju slöare. Funkar dem ska det bli en liten kick runt 4000 rpm.
Hahaha.. kick.. det finns inte i den bilen.. Lika slö hela tiden.. Men då e där lite som man kan kolla upp...
Jag drar i mina växlar litta hårdare o ändå hade jag knappast hängt med dig. Tyckte att din såg mycke piggare ut. Jag funderar på om de e central boxen eller vad den kallas. den som sitter uppe vid luftfiltret. För abs o antispin lyser med. En som sa att den kunde strula för dem lyser.