4159
Sök

Dator+slutsteg+cd+baslåda

324 Inlägg
3 maj 2008
Trådstartare
Undrar om det är nån som använt sig av en hel dator (barbone eller liknande) i en bil. Med tex filmer osv på en skärm i bagageluckan o 80 gig musik tongue funkar detta ? nån som provat?

Kolla in mitt projekt: Mercedes w123 300dt

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
3 maj 2008
Absolut! Flera av dom lite seriösare showbyggena har dator för film/musik uppspelning. Enklast är att ha en stereo med AUX-in på och köra ljudet via den, alternativt koppla slutstegen direkt till datorns ljudkort. Nackdelen med en dator som ljudkälla är att den är seg att starta upp jämfört med en vanlig bilstereo, förutom det så ser då jag bata fördelar med det. Mycket lagringsutrymme, möjlighet att använda den till mycket mer samt att man får en relativt bra dator för lite pengar. smile Är själv lite sugen på att koppla in en dator i bilen, får se hur det blir...

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

324 Inlägg
3 maj 2008
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
Absolut! Flera av dom lite seriösare showbyggena har dator för film/musik uppspelning. Enklast är att ha en stereo med AUX-in på och köra ljudet via den, alternativt koppla slutstegen direkt till datorns ljudkort. Nackdelen med en dator som ljudkälla är att den är seg att starta upp jämfört med en vanlig bilstereo, förutom det så ser då jag bata fördelar med det. Mycket lagringsutrymme, möjlighet att använda den till mycket mer samt att man får en relativt bra dator för lite pengar. smile Är själv lite sugen på att koppla in en dator i bilen, får se hur det blir...

Det där med aux-in lät ju bra, borde ju inte vara allt för svårt att prova iaf. kan ju vara värt ett försök!

Kolla in mitt projekt: Mercedes w123 300dt

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
4 maj 2008
Som sagt, det går alldeles utmärkt. Det går att köpa speciella datorer för användning i bilar vilket tydligen är populärt i USA?... Jag funderar själv på ett sådant system då det är mångsidigt och med ett mobilt bredband så har du tillgång till det messta. Ska du bara spela film osv så letar du efter en burk med något år på på blocket men bygger ett nytt anpassat chassi. Därefter kopplar du in 3,5 från ljudkort till aux så du har en vanlig radio också (bra att ha ibland).
Senast redigerat av TenZer (4 maj 2008)

Rock'n Roll

9 108 Inlägg
4 maj 2008
Jag har ingen stereo utan jag kör slutstegen direkt in i datorns hörlursingång. Nackdelen är som sagt att datorn tar en stund att starta upp och så är det lite fippel med volymen, men man kan ju använda MP3-spelaren eller mobilen som ljudkälla om man inte orkar starta upp datorn smile

Sök