2594
Sök

BSR Trim till min audi a4

14 Inlägg
6 maj 2008
Trådstartare
hej
BSR Trim till min audi a4

jag undrar om det finns nån som kör en audi a4 2004 med bsr chip och har haft nått specielt problem med sin bil chippad med bsr?

typp exp.
luftmassomätare
eller motor
växelåda

har planer och chippa min idag med steg 2.
har redan bsrs öppna filter

Brum säger bilen.
394 Inlägg
6 maj 2008
jag kan svara fast jag inte har nån a4.. dom där problemen komer du inte få av ett chipp.. 
däriomot fins risk att du skuter orginal avlastnings ventilen (dump) om du chippar.. men inga stora penagar att  köpa en hållbarare..

tror nästan ditt öpnna filter kan ställa till med lmm om du har otur.

väljer du dessutom ppc så kan du ju alltid läsa in orgnial programvara om du inte är nöjd.
Senast redigerat av Psychotic (6 maj 2008)

Livet börjar vid 1bar! Och 15 Volt :)

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
6 maj 2008
jag kör bsr ppc på octavian och där fungerar det klockrent. dock har jag vänner som på samma motor fått problem med lmm när dom satt i öppet filter men jag hade inga problem.

2 911 Inlägg
6 maj 2008
Åk till nån me VAG-COM innan, så du får ut att din bil inte har några felkoder, t.ex. LMM eller tändspolar som är rätt vanligt på VAG-bilar, och när man då pular i chippet så sticker dom på 2 röda om dom är på väg att braka.
Hade själv två såna händelser förra veckan, så numera kör jag alltid en vag-com koll innan chip.

Detta är inte BSR specifikt fenomen utan gäller alla typer där lmm, tänspole och stift får lite mer att göra.

Sök