2660
Sök

Svårt och dyrt att regga om en personbil till lb?

Grävmaskinist
216 Inlägg
11 maj 2008
Trådstartare
Hejsan
Ska köpa en diesel SUV (typ opel frontera eller nissan terrano, BTW offtopic är opel frontera bra maskinellt?)
och men hittar ju en del som är sugen på men dom är inte lb så då undrar jag om de är svårt och dyrt att regga om dom till lb??
Tack för hjälpen.

\\Fidde

586 Inlägg
11 maj 2008
fiddes skrev:
Hejsan
Ska köpa en diesel SUV (typ opel frontera eller nissan terrano, BTW offtopic är opel frontera bra maskinellt?)
och men hittar ju en del som är sugen på men dom är inte lb så då undrar jag om de är svårt och dyrt att regga om dom till lb??
Tack för hjälpen.

\\Fidde

Jag tror att du ska ha lastgaller bakom framsätena och du får inte ha något baksäte i bilen.
Men sedan är det nog inte så svårt att reggabes om den. Ring bilprovningen och fråga vad du ska göra och vad kostnaden är för en sådan besiktning, dom vet nog bäst. smile

89 Inlägg
11 maj 2008
Det finns en hel del regler för hur galler ska se ut, hur stora maskor det ska vara m.m.
Jag använde mig av infon på den här sidan när jag reggade om min Mondeo TD, hoppas den kan vara till hjälp!

http://www.sm2vbk.com/~vbk/radio/projekt/lbreg/

\\ Mer laddtryck åt folket! //

???
661 Inlägg
11 maj 2008
bara så du vet så är det inte lika billigt att ha en bil reggad som LB längre. kollade på vv.se.

Höjd fordonsskatt för lätta lastbilar, husbilar (personbilar klass  II) och lätta bussar
Fordonsskatten för lätta lastbilar, husbilar (personbilar klass  II) och lätta bussar höjs med 45 procent. Höjningen innebär att ägarna till cirka 381 000 fordon måste göra en extra inbetalning av fordonsskatt under januari månad. Målet med höjningen är att utjämna skatteskillnaden mellan lätta lastbilar och personbilar eftersom den inte är miljömässigt motiverad. Dessutom innebär den nuvarande skillnaden i skatt att en stor mängd personbilar byggs om och registreras som lastbilar endast i syfte att sänka fordonsskatten.

Grävmaskinist
216 Inlägg
11 maj 2008
Trådstartare
okej, tack för hjälpen. kanske blir en som redan är ombyggd tro jag.

\\Fidde

Sök