3876
Sök

Tips på bra Stereo

12 Inlägg
5 maj 2008
Trådstartare
Tja!

Jag skulle vilja ha lite hjälp av er lite mer kunniga big_smile
Jag har en Golf III -92 och skulle vilja ha en ny stereo med mp3 och iPod anslutning.
Kan tänka mig och lägga runt 2000-2700 för den.
Som sagt så är ja ingen höjdare på detta ämnet:P

MVH RazerEeek

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
5 maj 2008
Lägger du på en tusing ungefär så får du en JVC KW-AVX810 från usa.

Har en själv (fick hem den i fredags) och den är riktigt fin tongue

Det är en D-DIN-enhet och det kanske inte går in i Golf ??

Lite bilder på stereon finns i mitt galleri om du e nyfiken, fler kommer väl i framtiden så fort jag installerat stereon ordentligt.

Ett litet filmklipp på mitt funktionstest av stereon finns på youtube:

http://www.youtube.com/watch?v=M_-h6WNQYwM   lol

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

12 Inlägg
5 maj 2008
Trådstartare
TBOC_Razor skrev:
Lägger du på en tusing ungefär så får du en JVC KW-AVX810 från usa.

Har en själv (fick hem den i fredags) och den är riktigt fin tongue

Det är en D-DIN-enhet och det kanske inte går in i Golf ??

Lite bilder på stereon finns i mitt galleri om du e nyfiken, fler kommer väl i framtiden så fort jag installerat stereon ordentligt.

Ett litet filmklipp på mitt funktionstest av stereon finns på youtube:

http://www.youtube.com/watch?v=M_-h6WNQYwM   lol

D-DIN-enhet har ja inte en aning om vad det är:/, hehe
Men stöder den här alltså mp3 och iPod?
Men kommer jag behöva köpa ngt annat för denna ska funka bra?

MVH RazerEeek

Leg. nöt
460 Inlägg
5 maj 2008
Ja rekomenderar någon av Pioneers nya streros t.ex. DEH-P7000UB finns på BRL å kostar 3 298.. har föregångaren till den å den e riktigt bra.. USB port å Full styrning av Ipod.. mer info finns på brl.se
Senast redigerat av 740Rob (5 maj 2008)

SAAB

590 Inlägg
5 maj 2008
Tror han menar Dual DIN. alltså dubbelt så stor som vanligt typ?
Men jag kan tipsa om pioneer då jag tycker min funkar utmärkt! smile

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
5 maj 2008
D-DIN = dubbel-DIN ja tongue

Och ja, den stereon spelar mp3, wma, aac, dvd, mpg, avi, divx, kanske xvid - inte testat ännu, har usb-ingång, ipod-kompatibel osv osv tongue

http://www.jvc.se/product.php?id=KW-AVX … tid=100013

Jag köpte som sagt min från USA för 518 dollar inklusive frakt vilket är ungefär 3125kr, här i sverige kostar den istället 8000kr eller mer (utan frakt). Snacka om att jag sparade lite dinero på den affären big_smile

Dock la jag märke till två saker när jag började pilla med den. Just den stereon jag köpte var en JVC KW-AVX810J och den är låst till region 1 på DVD och verkar sakna RDS. Man kan göra den regionsfri på något sätt det vet jag men jag har bara inte klurat ut det sättet ännu tongue

RDS-funktionen är dock inget att göra åt.

Den JVC KW-AVX810 man köper här i sverige(/europa) har ett E på slutet och har RDS samt region 2 på DVD men jag tycker inte det är värt dom cirka fem tusen kronorna det kostar ytterligare att köpa den här i Sverige.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

162 Inlägg
6 maj 2008
RazerEeek skrev:
Tja!

Jag skulle vilja ha lite hjälp av er lite mer kunniga big_smile
Jag har en Golf III -92 och skulle vilja ha en ny stereo med mp3 och iPod anslutning.
Kan tänka mig och lägga runt 2000-2700 för den.
Som sagt så är ja ingen höjdare på detta ämnet:P

MVH RazerEeek

Titta på en Alpine, någon av IDA modellerna.

12 Inlägg
6 maj 2008
Trådstartare
740Rob skrev:
Ja rekomenderar någon av Pioneers nya streros t.ex. DEH-P7000UB finns på BRL å kostar 3 298.. har föregångaren till den å den e riktigt bra.. USB port å Full styrning av Ipod.. mer info finns på brl.se

Den var fett snygg med! Men är några andra grejjer som är ett måste till denna stereo?
Sen så kolla jag på adapter åt iPod som man kan koppla in i stereon, vilken som helst. Men vilket är mest lönsamt? Att köpa en en stereo med inbyggt eller köra på adapter?

RazerEeek

12 Inlägg
6 maj 2008
Trådstartare
TBOC_Razor skrev:
D-DIN = dubbel-DIN ja tongue

Och ja, den stereon spelar mp3, wma, aac, dvd, mpg, avi, divx, kanske xvid - inte testat ännu, har usb-ingång, ipod-kompatibel osv osv tongue

http://www.jvc.se/product.php?id=KW-AVX … tid=100013

Jag köpte som sagt min från USA för 518 dollar inklusive frakt vilket är ungefär 3125kr, här i sverige kostar den istället 8000kr eller mer (utan frakt). Snacka om att jag sparade lite dinero på den affären big_smile

Dock la jag märke till två saker när jag började pilla med den. Just den stereon jag köpte var en JVC KW-AVX810J och den är låst till region 1 på DVD och verkar sakna RDS. Man kan göra den regionsfri på något sätt det vet jag men jag har bara inte klurat ut det sättet ännu tongue

RDS-funktionen är dock inget att göra åt.

Den JVC KW-AVX810 man köper här i sverige(/europa) har ett E på slutet och har RDS samt region 2 på DVD men jag tycker inte det är värt dom cirka fem tusen kronorna det kostar ytterligare att köpa den här i Sverige.

Den var jättefin, men de är nog lite för maffig för mig hmm Men tack iallafall smile

RazerEeek

12 Inlägg
7 maj 2008
Trådstartare
Jag hitta en bra på BRL som hette Alpine CDE-9872R och så är de bara och köpa en full speed kabel så går de bra med iPoden med.
Men kommer den här att passa utan att man måste koppla om eller nått liknade?

RazerEeek

12 Inlägg
11 maj 2008
Trådstartare
bump ^^

bor i
529 Inlägg
11 maj 2008
Pioneer DEH-P6000UB E sjukt sugen på att köpa den smile det e bara att koppla in ipoden med usb sladden smile
just nu finns den även som kampanj med infinity högtalare hos Brl

http://davidstad.myminicity.com/
http://davidstad.myminicity.com/ind
Det är inte polisen jag är rädd för. Det är moderatorerna...

12 Inlägg
12 maj 2008
Trådstartare
Swedenrockers skrev:
RazerEeek skrev:
Jag hitta en bra på BRL som hette Alpine CDE-9872R och så är de bara och köpa en full speed kabel så går de bra med iPoden med.
Men kommer den här att passa utan att man måste koppla om eller nått liknade?

RazerEeek

Du får kasta om kablarna "minne" och "tändning" alltså gul och röd.
Antennkontakten passar om det fortfarande är original i bilen.

Okej, men får kika på det då smile
Tack för hjälpen smile

RazerEeek

Leg. nöt
460 Inlägg
12 maj 2008
RazerEeek skrev:
740Rob skrev:

Den var fett snygg med! Men är några andra grejjer som är ett måste till denna stereo?
Sen så kolla jag på adapter åt iPod som man kan koppla in i stereon, vilken som helst. Men vilket är mest lönsamt? Att köpa en en stereo med inbyggt eller köra på adapter?

RazerEeek

aa.. jadu.. du f prata me dom på BRL.. själv använder USB:n, CD:n å sen ja AUX ingången då nån kanske har me typ MP3-spelare å vill höra nån låt som man kanske inte har..
ja skulle sattsat den Pioneerstereon.. men som sagt, prata me dom på BRL, dom kan sånt här bättr än jag..
Senast redigerat av 740Rob (12 maj 2008)

SAAB

17 Inlägg
13 maj 2008
Köp en Kenwood KDC-W6641UY. Fick hem min igår, riktigt prisvärd, har usb, ipodstyrning, aux å allt man kan önska sig. Låter klockrent gör den också..

12 Inlägg
13 maj 2008
Trådstartare
sachs skrev:
Köp en Kenwood KDC-W6641UY. Fick hem min igår, riktigt prisvärd, har usb, ipodstyrning, aux å allt man kan önska sig. Låter klockrent gör den också..

Vart kan man hitta denna varan till bäst pris?roll

RazerEeek

Sök