4328
Sök

Fel på steget?

klabbarpan
3 041 Inlägg
14 maj 2008
Trådstartare
Hejsan har haft samma slutsteg ganska länge nu. är ett jensen road gear från mds. Mitt problem är att när jag spelar runt volym 20 på stereon (halva läget max är 40) så dunkar det på bra. s fort jag vrider upp volymen till 23 då poppar steget och lägger sig i protekt. spelar ingen roll om jag sänker gainen eller så händer samma sak hela tiden. om jag tex ökar gainen på det andra steget som ag har till basen då poppar det vid ännu lägre volym.

Så min fråga är, vad felet kan vara? Kan det vara spänningen som ej räcker till eller är steget kasst? jag kör ett kicker es 6,25 kit + 2 skrikare från biltema på det. har funkat innan? Man kanske kan sätta på en större flatstifts säkring?

Hjälp erfodras snarast!

43 Inlägg
14 maj 2008
Hur stor strömkabel har du till steget och hur är det jordat?  Biltema är inte känt för sin kvalite även om de har vissa bra produkter. Men på bilslutsteg bör man nog hålla sig ifrån dem och köpa ett mer känt märke begagnat.  Du kan få tag på riktigt bra steg för under 1000 lappen som låter bra mycket bättre än ditt biltema steg

29 Inlägg
14 maj 2008
heddan99: Han skrev inte att han hade slutsteg från biltema, utan ett par skrikare.

43 Inlägg
14 maj 2008
Sorry :$ Missade det...vet inte varför jag fick för mig att det var ett biltema steg. Men generellt låter det som om det är ett väldigt svagt steg, fel på steget eller att det eventuellt är kortis i högtalarkablar så att steget belastas med för låg impedance.

1 878 Inlägg
14 maj 2008
nästintill 100% att du har jordproblem. kolla remoten och strömkablarna, om du har möjlighet mät upp spänningen.

klabbarpan
3 041 Inlägg
14 maj 2008
Trådstartare
Ok tack för tipsen grabbar. Storleken på kabeln vette fan vad det är men jag har iaf mds strömpaket. köpte sakerna 05. ska kolla detta, men det kan inte vara så att man kan skaffa en större säkring eller något?

Sök