4226
Sök

Styling och besiktning.

20 Inlägg
14 maj 2008
Trådstartare
Finns det någon här som har besiktat sin V70/S70 med klarglas och fått godkänt? Besiktade min bil idag och den blev underkänd sad...

Intoxicating =)

Muttley
14 maj 2008
ja då är de väl inte godkända lyktor heller.

281 Inlägg
14 maj 2008
Susannes skrev:
Finns det någon här som har besiktat sin V70/S70 med klarglas och fått godkänt? Besiktade min bil idag och den blev underkänd sad...

underkänd på vilka grunder?? e glasen e-märkta?

/Deki

8 156 Inlägg
15 maj 2008
Om glasen var e-märkta så borde den gått igenom, om dom inte trodde att ljusen var konverterade till xenon, eller att ljusbilden var felaktig?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

* Klåpare
1 718 Inlägg
15 maj 2008
Carmaster fick igenom sina klarglas på besiktningen, däremot så gillade inte snuten dom på en rutinkontroll efter vägen. Bilen är helbilsgodkänd, så i grund och botten får man inte ha eftermarknadsgrejer. Allt beror på hur bra morgonen har varit för myndighetspersonen i fråga...

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
15 maj 2008
därför man har äldre bilar som man kan göra lite mer på smile

tex. min datsun måste inte ens ha e-märkta lyktor tongue
avgasvärde CO=7.0 (enda de mäter samt flyttgods) smile

DO IT LOW STYLE
1 342 Inlägg
15 maj 2008
Vad exakt fick du nedslag på? Alltså vad står det i bes. protokollet?

VilleV här på forumet besiktigade sin V70 med samma lampor helt utan problem (förutom när det var xenonkonverterat).

Mvh

4 571 Inlägg
15 maj 2008
Bilen är enligt årtalet helhetsgodkänd, du får ju inte byta delar på bilen helt enkelt så det var inte så konstigt.

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
15 maj 2008
man får visst byta saker på en helhetsgodkänd bil bara sakerna är E-märkta!

har nämligen varit på besiktningen och frågat detta

Team Insane Racing

1 892 Inlägg
15 maj 2008
när jag besiktade min Saab 9-5 aero 2002  i höstas frågade jag lite om styling och berättade om mina planer med skärmbreddning  det svar jag fick då var att så länge som saker o tiung är snyggt gjorda och inte är direkt farliga så bryr dom sig inte,    jag hoppas dom står fast vid detta till höstens besiktning big_smile
Mvh/Englund

Brum säger bilen.
394 Inlägg
15 maj 2008
Och han som jobbade på besikningen har läst hela lagboken?
Det gick ju att konvertera till xenon ett tag fast det var olagligt. inte för än dom gick ut och sa till alla
besiknings stationer att dom skulle ge nerslag på det så började dom göra det.
kort och gott besikningen ger nerslag på det dom fått tillsägelse om. dom kan inte alla lagar och regler.. eller så bryr dom sig inte om det inte är trafikfarligt och liknande..

Malm3n skrev:

Senast redigerat av Psychotic (15 maj 2008)

Livet börjar vid 1bar! Och 15 Volt :)

KHRacing
15 maj 2008
Malm3n skrev:

Enda man enligt reglerna egentlige får byta på ett Helfordonsgodkänt fordon är hjulen & dess storlek.

Så nej, inte till andra E-märkta saker då dessa EJ är typade till just ditt fordon.

Sök