Drönirettab skrev:
Kan du inte mäta hyllan med batteriet på plats?
Kollar man tex på Tudors hemsida så rekommenderar de 100Ah batteri till 9-5 3.0 TiD, då är det kanske möjligt att även din bil har en batterihylla som rymmer så stort batteri. Det mått som brukar vara viktigt att veta är längden på batteriet, bredden är i princip alltid ungefär samma (175mm) och höjden ligger ofta på 190mm.
I såna fall passar ett 100Ah batteri under förutsättning att hyllan tillåter ca 350-355mm längd på batteriet, många 100Ah batterier är 353mm långa nämligen.
Kollade runt både på tudors och vartas hemsida (varta tillverkar dom flesta av saabs batterier) och jag kollade dom största måtten på batterierna dom rekommenderade till min bil och det största jag hittade var typ 280*175*190.
Optima rekommenderade ett RT 4.2 (vad nu 4.2 betyder
) och det var ju lite mer än 200mm högt tror jag.
Men optimas batterier har väl inte den där låsklacken som andra har ? Iaf inte B13, annars hade ju ett YT vart fint.
EDIT: Kollade i WIS och dieslarna kom inte förrän 2002 (min är ju en -01) och då var batterierna Tudor exide på 70ah så att min batterihylla skulle vara samma som för en diesel är nog inte så sannolikt såvida dom inte kör med samma hylla fortfarande.
Senast redigerat av TBOC_Razor (14 maj 2008)
"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P