3796
Sök

ska ha bort ett "veck" på kofångarna.. (se bild) plast eller spackel? Opel Astra F -95

E.T phone home...
212 Inlägg
19 maj 2008
Trådstartare
Ska lacka kofångarna.. men innan jag gör det så vill jag ha bort ett veck.. (se bifigad bild tongue)
Frågan jag har är.. kan man köra med spackel.. o isåfall vad för spackel.. nåt som blir plast?..
eller är vecket för stort.. måste det plastas?...

tacksam för hjälp!.. // ET

https://www1.garaget.org/gallery/archive/81852/349659_za9ulj.jpg
de vecket ska läggas igen innan lack!

2 911 Inlägg
19 maj 2008
Ser ut som ABS plast, spackel kommer ramla av.

Du får köpa en varmluftspistol och "svetskit" till den, med abs-plast på stav så du går en fog i listen.

E.T phone home...
212 Inlägg
19 maj 2008
Trådstartare
hmm.. ok.. låter som att det är svårt att få det snyggt o jämt?..
o vad kostar ett sånt projekt.. (utom varmluftpistol)

2 911 Inlägg
19 maj 2008
hundring lite styvt med ett par stavar.

Sen är det bara slipa... försiktigt, ABS plast ger ifrån sig olja när man slipar för varmt, närapå dödsdömt att försöka få färg att fästa på.

E.T phone home...
212 Inlägg
19 maj 2008
Trådstartare
ok... kanske skulle prova... vad är det fö svårighets grad... de kanske inte äns är värt besväret..

9 108 Inlägg
19 maj 2008
Jag tycker det kommer upp GSi-frontar till Astra på säljes-delen av opelsportclubs forum ibland, det kanske hade varit roligare? smile

E.T phone home...
212 Inlägg
19 maj 2008
Trådstartare
ooh.. de e de bästa.. ja får kolla där lite då o då kanske..
har inte så mkt bil budget just nu heller... men man kanske kan göra ett klipp.. skulle behöva gsi huv oxå!...

31 Inlägg
20 maj 2008
som redan är sagt i tråden så är materialet på kofångaren avgörande...
Försök å se om det står någonstans,

E.T phone home...
212 Inlägg
20 maj 2008
Trådstartare
ja de kanske jag borde kolla.. men är det olika sorters ABS plast.. eller kan det finnas liknande material som kanske går att spackla..?..

Sök