3058
Sök

ägaren till bilen tog tjuven och lämna honom till polisen blev själv anhållen

supermikaela
8 maj 2008
ahlan skrev:
¨Det här hände för ungefär 7 år sen så jag har ingen källa men det har hänt på riktigt.

Hjälper inte. Ingenting du säger här betyder något förrän du har en källa.

Thorssa
8 maj 2008
CossieMysen skrev:
Tzatziki skrev:
En gubbe ringde in till "Vaken i P3/P4" under natten och berättade om en incident som han råkade ut för.

En man hade brutit sig in i hans lägenhet med en vedyxa i högsta hugg.
Gubben som bodde i lägenheten fick panik och skulle försvara sig och fick tag i ett järnrör.
Han slog honom i huvudet en gång och han typ tuppade av. Han sa att det handlade mellan honom
eller mig och jag tänkte inte att jag höll i ett järnrör bara.

Iaf så blev mannen som bodde i lägenheten anhållen och dömd för mord, fängelse i 5 år.
Han hade överklagat sin dom i dagsläget och skulle ta det till högsta instans. Detta hade förstört
hela hans liv och jag förstår honom fullt ut.

Låter ruskigt märkligt det där....

Så vitt jag vet krävs det mycket för att bli dömd för mord i sverige...det krävs otroligt stark bevisning för att bli dömd för mord (dvs att det är planerat).

Har svårt att tro att rätten lyckades bevisa att han visste i förväg att det skulle bli inbrott, skaffade sig ett järnrör med baktanken att han skulle slå ihjäl inbrottstjuven..

Dråp eller vållande till annans död kan jag köpa...men inte att han blev dömd för mord.
Dvs en lögn i historien avslöjad och väljer därmed att inte tro på resten heller!

Håller med, tyckte också det lät mycket märkligt.

Teddan
2 495 Inlägg
8 maj 2008
ahlan skrev:
¨Det här hände för ungefär 7 år sen så jag har ingen källa men det har hänt på riktigt.

tidspunkten kan stämma med det fallet som jag skrev om tidigare.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

906 Inlägg
18 maj 2008
Så ni säger att allt som inte skrivs i media är falskt? riktigt patetiskt att inte tro på grejer bara för media inte tar upp det, visst endel kanske är bulls*it men vi vet alla att det finns mycket knäppa fall!

=)

Trucker
2 710 Inlägg
18 maj 2008
hänger inte med rikti.. är det en berättelse eller ett exempel på hur sverige funkar idag ???

Fart missbrukare

5 198 Inlägg
18 maj 2008
ahlan skrev:
gamlingen skrev:
hade tjuven krossat rutan ? eller skulle han göra det..

Tjuven skulle krossa rutan

Vad är det för brottsligt med det,, han stog väl å beundra bilen,,,

Tänk om alla skulle hoppa på nån som stog vid bilen,,,
Senast redigerat av gamlingen (18 maj 2008)

Vi lever i en orättvis värld..
560 Inlägg
23 maj 2008
richardoo290 skrev:
Bilist skrev:
Thorssa skrev:

Man får hålla kvar dem men man får inte misshandla dem.

Heja sverige! så om jag vaknar upp en natt av att nån ligist brytit sig in i min lägenhet måste jag göra en kalkylberäkning på hur länge han får sitta i fängelse, innan jag bryter ner honom i backen och ringer polisen? Ja just ja, stackars tjuven kan ju skada sig... roll

nä, du får inte röra han..
om en inbrottstjuv är i ditt hem och råkar halka i din trappa så kan du få skit för de.. han kommer däremot undan!

Nja inte om han halkar, men om din trappa är hal/isig och osaltad däremot, likadant om han försöker ta sig upp via din stege och den är sönder..
Helt sanslöst att det enda polisen kan göra är att skydda brottslingarna.

Even fools they say, can find a way out of the dark.

Maskinförare
1 163 Inlägg
23 maj 2008
Men vänta nu här.. Så om nånting står i te.x Aftonbladet så är det sant ?!
Lugna nu ner er lite.. jag tycker det är var och varannan gång som man inser att det bara är massa bullshit i tidningarna.. Dom vill bara ha nånting att skriva om?

Sen finns det många konstiga fall här i Sverige där det inte har slutat som man trott..
Men det finns föga mycket i Sverige som gör mig chockad..

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"

DFFL
9 020 Inlägg
23 maj 2008
gamlingen skrev:
ahlan skrev:
gamlingen skrev:
hade tjuven krossat rutan ? eller skulle han göra det..

Tjuven skulle krossa rutan

Vad är det för brottsligt med det,, han stog väl å beundra bilen,,,

Tänk om alla skulle hoppa på nån som stog vid bilen,,,

Då hade jag varit slagsmål dagligen.
Hade tärt på krafterna. tongue

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

1 302 Inlägg
23 maj 2008
Ifall en tjuv trillar och slår sig på något föremål när han gör inbrott så åker ägaren till huset fast i stället.
Och det är inget påhittat utan det är vad lagen säger.

Själv tycker jag det är hur sjukt som helst.

Jesus didn´† Tap
1 146 Inlägg
23 maj 2008
Jävla rappakalja detta.

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
24 maj 2008
blacken skrev:
StiFf skrev:
richardoo290 skrev:

nä, du får inte röra han..
om en inbrottstjuv är i ditt hem och råkar halka i din trappa så kan du få skit för de.. han kommer däremot undan!

det här är inte usa hmm

Och det är synd att det inte är det. I det landet så FÅR man skydda sig själv, hem, nära och kära, sina husdjur och övrig egendom  UTAN att torska dit för det..

Vilket även får till följd av att folk skjuter varandra hej vilt då du får skydda ditt hem med vapen i princip hur som helst. Sweet! Där det finns vapen i varje hus och hem, där finns det problem.

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

SAAB♥SUBARU
1 636 Inlägg
24 maj 2008
Googlade och försökte hitta den artikeln men  det gick inget bra... hittade dock denna..
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article324555.ab
Så nu har ni något liknande att prata om wink

Ûbersturmstekare
534 Inlägg
24 maj 2008
VM i vandringssägner.. vad är poängen med den här tråden egentligen? Källor, tack.

Ûbersturmstekare
534 Inlägg
24 maj 2008
För övrigt är det inte okej för den enskilde medborgaren att leka polis, jag är glad att vi har lagar som reglerar sånt.

Fartdåre!
592 Inlägg
24 maj 2008
Man ska kanske hjälpa tjuven ist! Får kanske gå utt o säga till honom att ja har dom där "nycklarna till sterion så behöver du ju inte förstöra instrumenbrädan så mycken. Haräven domkraft om du vill ha fälgarna! Då skulle man alltså göra rätt för sig eller?
Blir så trööt på sådant här!

Event/shopansvarig på VWPC.SE
Volkswagen Passat Club - Das Club
VW GTI Klubben - för dig med vattenkyld VW

Sök