3883
Sök

audi a4 går inte längre

9 Inlägg
11 mars 2008
Trådstartare
hej la in en tråd igår om min audi a4 1,8tq 97 som är chippad som krångla ja fick laddtryck på 1,2 istället för 0,9 och bilen började  rycka och gå konstigt på tomgången den gick vanlit sen gick den ner till 500 lite fort sen upp till 1000 igen sen så körde ja hem bilen och ställde den ett ta och då gick det knappt att köra den den bara misstände o går ojämnt och nu går den inte alls längre den startar bara och stänger av sej och luftmassemätarn har ja bytt bränsletrycket har ja kollat tändstiften e nyligen bytta någon som vet vad det kan vara

Administratör
2 980 Inlägg
11 mars 2008
varför den går dåligt kan jag inte svara på men det där med att den startar och sen dör låter ju som startspärren, slocknar lampan i instrumentpanelen med en bil och en nycken när du bara vrider på tändningen?

En kopp av den svarta såsen...

9 Inlägg
11 mars 2008
Trådstartare
får kolla det men den va lika dan förut men de gick o pumpa på pedalen och teslut hoppa han igång men nu e de så hela tiden ja får kolla

10 287 Inlägg
11 mars 2008
Du måste börja med att få felkoderna utlästa. Annars kan man gissa arsch**t av sig.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

4 Inlägg
28 maj 2008
rasa skrev:
hej la in en tråd igår om min audi a4 1,8tq 97 som är chippad som krångla ja fick laddtryck på 1,2 istället för 0,9 och bilen började  rycka och gå konstigt på tomgången den gick vanlit sen gick den ner till 500 lite fort sen upp till 1000 igen sen så körde ja hem bilen och ställde den ett ta och då gick det knappt att köra den den bara misstände o går ojämnt och nu går den inte alls längre den startar bara och stänger av sej och luftmassemätarn har ja bytt bränsletrycket har ja kollat tändstiften e nyligen bytta någon som vet vad det kan vara

tjena!
tänkte fråga om ditt problem löste sig? För jag har väldigt liknande problem just nu.

Sök