2753
Sök

Tungdrivna högtalare

424 Inlägg
24 mars 2006
Trådstartare
Tjena
jag har en liten bil med liten kupé vilket gör att jag inte kan spela så högt för så blire inte så skönt. Tyvärr så låter det kasst på låg volym. Betyder det att högtalarna är tungdrivna, och jag behöver skaffa mej ett steg med högre uteffekt?

/simon

**// Toyota \\**

21 761 Inlägg
24 mars 2006
Vad har du för högtalare och steg?

424 Inlägg
24 mars 2006
Trådstartare
vet tyvärr inte specs på dom där gammsakerna men steget är väl slött utav satan. kan ni ge mej en fingervisning på va de kan va iaf?

**// Toyota \\**

21 761 Inlägg
24 mars 2006
Hur låter det kasst då? Dålig bas, dovt ljud, distorsion eller vad? Har du baslåda och dörrhögtalare eller högtalare i hatthyllan som på en av dina bilder?
Det är inte lätt att komma med gissningar om man inte vet vad det är för grejor och på vilket sätt det låter dåligt.

424 Inlägg
25 mars 2006
Trådstartare
jaha alltså det är eltax hemmabiohögtalare big_smile

**// Toyota \\**

21 761 Inlägg
25 mars 2006
Hemmabiohögtalare brukar väl ha 4 Ohms impedans tror jag, inte helt säker.
Själv har jag inte provat sådana högtalare i en bil men jag tror inte att det blir så bra ljud med dem, speciellt inte om det är små högtalare. De små subbasarna går inte så djupt heller. Men jag vet ju inte hur stora högtalare du har. Kan inte säga annat än att hemmabiohögtalare inte är anpassade för bilkupen. Kanske någon annan har provat och vet mer.

29 Inlägg
25 mars 2006
Vi stoppade in 2 gammla stereo högtalare på 4 ohm i bagaget på en liten renault 5 som drevs på stereon, det lät ganska hyffsat faktiskt..

Men varför du har dåligt ljud kan jag inte svara på, tyvärr..

424 Inlägg
25 mars 2006
Trådstartare
alltså det är två högtalarn torn med vardera två 10", en diskant och mellanregister som jag klämt in i en opel corsa. dessa driver jag med ett gammalt steg. jag vill spela tyst eftersom kupen är liten.

(tornen är 1,20m så dom ligger över backsätet som jag fällt ner big_smile)

**// Toyota \\**

2lateuloose
543 Inlägg
26 mars 2006
parayaCar skrev:
jag vill spela tyst eftersom kupen är liten.

???? har aldrig hört på maken!.. varför skulle storleken på kupén påverka hur lågt/högt du vill lyssna
jaja det har väl inte jag med att göra men det var en rolig tankegång! eftersom jag både har en bubbla & en BMW Touring så spelar jag lika högt i båda bilarna! hmm jaja

Satsa på en bra huvudenhet & koppla in orginal högtalarna fram istället för Hemmabioprylarna
så skarru se att du kan spela bra & lågt,,,

- dB Team: Naughty Bassheads, SM, EM Champion m.m
- Member of: Skitskraj MC - Motto: Live Fast ~ Die Young

Sök