3818
Sök

volvo 940 turbo. TOPPLOCKSPACKNING???

35 Inlägg
28 maj 2008
Trådstartare
det är så att jag bytte kylar vatten på min 940 turbo i dag (b230ft) och körde en bra sväng och ställde mig hemma på parkeringen och på tomgång och öppna locket på expansionskärlet och så bubbla det några bubblor och sedan så forsa det ut vatten. undrar om det skall göra så eller om det e topplockspackningen som gått?

Blästrare LITAB LACK
325 Inlägg
28 maj 2008
det är inte så att du fått luft i systemet då...!!
blir övertryck med luft i systemet

Varför följa strömmen när man kan vara annorlunda....!!

35 Inlägg
28 maj 2008
Trådstartare
föresten jag stog o varva den så höjde sig vatten nivån och efter kanske 20 sekunder så börja det forsa över..

1 785 Inlägg
28 maj 2008
jim123 skrev:
det är så att jag bytte kylar vatten på min 940 turbo i dag (b230ft) och körde en bra sväng och ställde mig hemma på parkeringen och på tomgång och öppna locket på expansionskärlet och så bubbla det några bubblor och sedan så forsa det ut vatten. undrar om det skall göra så eller om det e topplockspackningen som gått?

Vatten inehåller många syre atomer, de frigörs normalt långsamt utan att du märker det i ditt kylarsystem eftersom det är ett slutet system, övertrycks ventilen släpper sakta ut övertrycket gång efter gång du har kört.

Du ska vara glad att du inte blivit brännskadad, det är väldigt farligt att öppna locket på ett kylsystem som står under tryck. Vänta alltid tills bilen svalnat 15-20min och öppna försiktigt.

Vilken blandning glykol och vatten använder du?
Senast redigerat av dbjanoz (28 maj 2008)

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

Sök