2493
Sök

Angeleyes-installation Passat -99

24 Inlägg
28 augusti 2007
Trådstartare
Hej

Behöver hjälp med installationen av mina nya strålkastare från Hova.

Bilen är en VW Passat 1.8T.

Strålkastarna sitter på plats, men jag får över nivåjusteringen från mina gamla lysen. De sitter stenhårt fast!

Tips?

/Christian

3 627 Inlägg
28 augusti 2007
5-56 smile

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

24 Inlägg
28 augusti 2007
Trådstartare
ToXtreme skrev:
5-56 smile

Gulligt...

Nu fick jag loss dem och kunde montera dem på nya strålkastarna. Perfekt. Men...

Inställningen blir inte bra. Höjden tror jag att jag fått till bra, men ljusbilden är liksom "vindögd". Hur ändrar man i sidledd?

Kalaskillen
246 Inlägg
28 augusti 2007
Tänk på att angeleyes är mera till för att göra bilen snyggare inte för att få bättre lyse, Hade en passat för ett tag sedan och vi smackade dit angeleyes på den. Blev lite bättre halvljus men totalt värdelöst hellyse! tåls att tänka på.

Om du är ute efter BÄTTRE lyse köp starkare lampor, nya reflektorer och nytt glas så ska du se skillnad!

Edit* stavfel
Senast redigerat av Streammen (28 augusti 2007)

Varför ska man alltid behöva hålla 5-56burken rakt för att något ska komma!!? CRC uppfinn något bättre!

24 Inlägg
29 augusti 2007
Trådstartare
Streammen skrev:
Tänk på att angeleyes är mera till för att göra bilen snyggare inte för att få bättre lyse, Hade en passat för ett tag sedan och vi smackade dit angeleyes på den. Blev lite bättre halvljus men totalt värdelöst hellyse! tåls att tänka på.

Om du är ute efter BÄTTRE lyse köp starkare lampor, nya reflektorer och nytt glas så ska du se skillnad!

Edit* stavfel

Jo, det är klart... Men nu sitter dom på plats iaf. Anledningen till att jag bytte var att jag fick de gamla underkända på besiktningen. Tänkte att när jag ändå byter kan jag väl slänga på angeleyes. Dessutom billigare än orginal.

Men problemet kvarstår.
Hur ställa i sidledd? Tips till beskrivning av ljusinställning?

32 Inlägg
29 augusti 2007
Streammen skrev:

Edit* stavfel

OBS! montera inte större glödlampor i en passat 3b, då blir glasen som är gjorda i plast förstörda, då är nog xenon att föredra istället...

smile

Ska själv montera angeleyes till veckan, hoppas man inte får samma problem...

Men det borde ju finnas justerskruvar för sidled också?

24 Inlägg
1 september 2007
Trådstartare
omega4ever skrev:
Streammen skrev:

Edit* stavfel

OBS! montera inte större glödlampor i en passat 3b, då blir glasen som är gjorda i plast förstörda, då är nog xenon att föredra istället...

smile

Det finns det! Jag mailade Hova.com och frågade lite. De inre av skruvarna på ovansidan av lyktorna är till för att ställa i sedled. Får inte dom att bete sig som jag vill bara. Ska ge det en chans till imorgon kväll.

DraMinBil.nu
1 016 Inlägg
1 september 2007
Cirreman skrev:
omega4ever skrev:
Streammen skrev:

Edit* stavfel

smile

Det finns det! Jag mailade Hova.com och frågade lite. De inre av skruvarna på ovansidan av lyktorna är till för att ställa i sedled. Får inte dom att bete sig som jag vill bara. Ska ge det en chans till imorgon kväll.

hade motsvarande angel eyes klarglas på min gammla vectra b, och den ljusbilden fick vi fan inte nån ordning på hur vi än gjorde.
3 ggr på verkstad för ljusjustering och även bilprovningen skruvade. godkännt blev det, men man såg bara trädtoppar när det blev mörkt ute.. smile

Adam /
SAAB 9-3 2.3 Aero 300hk.
Vectra B CLC Edition ( såld )
Vectra B ST2000 ( såld )

27 Inlägg
26 maj 2008
Har själv ett par engel eyes, men jag funderar lite över hur man ska montera sladdarna. Fick nämligen 6 sladdar som inte var fastmonterade utan man får göra det själv. Var och hur ska man sätta dom på smartaste sätt?

Någon som vet`?

https://www1.garaget.org/gallery/archive/58258/357337_l15zg4.jpg
Sladdar till angel eyes
Senast redigerat av Ripcurl (26 maj 2008)

401 Inlägg
27 maj 2008
på parkeringljus, så att ringar lyser som parkeringljus...

91 Inlägg
27 maj 2008
sticker in med en fråga här;..  Är det lagligt med eftermonterade Angel Eyes som parkeringsljuse?

27 Inlägg
28 maj 2008
Aa det tror jag. läste nånstans att dom är som positionsvisare å det är väl samma sak som parkeringsljus?..

Hur kommer det sig att sladdarna är lösa? Ska dom lödas fast på bilens kontakt eller samma kontakt som kommer från lyset?

DO IT LOW STYLE
1 342 Inlägg
28 maj 2008
Mullethemeck skrev:
sticker in med en fråga här;..  Är det lagligt med eftermonterade Angel Eyes som parkeringsljuse?

Nej det är inte lagligt, finns flera trådar om det, bara att söka.

Ripcurl skrev:
Aa det tror jag. läste nånstans att dom är som positionsvisare å det är väl samma sak som parkeringsljus?..

Hur kommer det sig att sladdarna är lösa? Ska dom lödas fast på bilens kontakt eller samma kontakt som kommer från lyset?

Sladdarna är lösa för att du ska ha möjlighet att koppla angel eyesen på en separat brytare. För att kunna stänga av dem till besiktningen då det inte är lagligt.
Dem flesta kopplar dem dock på p-ljusen. Hur du kopplar dem är upp till dig, löda, sockerbit, klämmor eller eltejp - ja det beror på hur seriöst du vill ha det.
Senast redigerat av J-P-R (28 maj 2008)

27 Inlägg
28 maj 2008
Ok där ser man.. Kanske en strömbrytare inte är helt fel då smile tackar för svar.

91 Inlägg
29 maj 2008
mm.. va mer interesserad av undantagen.. eftersom det finns bilar som har angel eyes från fabrik.. och därför e "typade" med det.. och vad det är för undantag.. men sry.. jag får vell söka efter svaret på den frågan  tackendå.

Sök