4126
Sök

Subaru, bra bruksbil?

Wankel
1 080 Inlägg
31 maj 2008
Trådstartare
är på jakt efter en ny bruksbil som kan användas på vintern med.
varit inne på 940 ett tag men kollade runt lite på subaru legacy, impreza och lite annat nu med 4wd, och dom verkar vara fräschare än dom 940 jag kollat på i samma prisklass + att 4wd är ju lätt roligare på vintern!
men hur är hållbarheten på dom?
och är det dyra delar?

ös på med all info ni vet bara!^^

MDS Västerås

VW-nörd?
4 332 Inlägg
31 maj 2008
Läste i vi bilägare om en som kört 150 000 mil med sin subaru forester, dragit husvagnar kors och tvärs över Sverige.
Bara bytt normala slitagedelar. Kanonbil.
Forester, impreza och legacy är ju tydligen lika.
För driftsäkerheten så lär du definitivt inte göra bort dig med en Subaru. De hade ju nöjdast bilägare i Sverige nu när marknadsandelen nått till den grad att de fått vara med i mätningarna.
Rostskydd är det enda jag kan komma på, som alla asiatiska bilar.

Wankel
1 080 Inlägg
31 maj 2008
Trådstartare
nu när du säger det så ringer det en klocka om den där bilen som gått 150.000mil...tror jag läste det jag med.
resten låter ju lika bra det med!

MDS Västerås

19 Inlägg
31 maj 2008
Jag har haft ett par Legacy från början på 90-talet, och det är väldigt bra bilar. Nackdelarna är rost & hög bränsleförbrukning. Fast 940 är ju inte snålare. Måste säga att det e mycket bättre körkänsla i en Subaru än i en Volvo! Reservdelarna är inte så dyra heller, fast allt finns ju inte på biltema. jag hade helt klart satsat på en Subaru! :-)

Wankel
1 080 Inlägg
31 maj 2008
Trådstartare
jo det lutar garanterat åt det nu

MDS Västerås

Avstängd
124 Inlägg
31 maj 2008
En nackdel lär väll vara att du blir så sugen på en "riktig" Subaru när du har haft en som bruksbil ett tag, så du säljer RX7an och köper en ny Impreza WRX STi big_smile

Jag är en tramsare.

Wankel
1 080 Inlägg
31 maj 2008
Trådstartare
haha det är nog tyvärr ingen risk wink

MDS Västerås

160 Inlägg
31 maj 2008
Subaru-REKOMMENDERAS varmt,Jag skulle importera bilen ifrån italien = pengar att tjäna,om man har tid & lust..  Men växellådor är dyra om man kör sönder & är värda guld begagnade .!
Senast redigerat av insanebrains (31 maj 2008)

482 Inlägg
31 maj 2008
har faft en legacy 2,5 gx 98 som jag skanar riktigt bra bil, rolig att köra, väghålningen är grym hade den med luftfjädring som man också kan höja typ 10 cm vid behov. Skulle lätt köpa en sån igen om det stod mellan en  940 smile har haft nästan bara volvo annars nyare också kan säg att för varje gång jag hade bekymmer med subarun hade jag bekymmer med volovos minst 3 gånger

just real power
no turbo shit

Sök