3151
Sök

lufta bromsarna på bil med abs!

326 Inlägg
12 maj 2007
Trådstartare
#1
hur luftar jag bromsarna på min merca?
jag ha provat att göra det på det vanliga viset men pumpa släpp nippel osv men det funkar faan inte!
får inte ner bromsvätska! får inte ens upp ett tryck i systemet. kan det ha något med abs:en att göra? (den har alldrig funkat)
blir fan galen snart å måste besikta bilen i på mondag före 2.

måste ha snabba svar! alla som har en ide SKRIV

Banracing licens avklarad, driftinlicens på gång!

429 Inlägg
12 maj 2007
#2
pumpa lite när luftnipplen är öppen, brukar hjälpa


1 161 Inlägg
12 maj 2007
#3
pumpa, hålla tryck, nippel medans man håller tryck ska de väl va??
Senast redigerat av __hogberg__ (12 maj 2007)

1 002 Inlägg
12 maj 2007
#4
brukar pumpa upp ett tryck i bromsarna och sen släppa på den bromsnippeln som ska luftas.
något enklare sätt vet ja inte om de finns.. finns ju en burk+slang du kan sätta på nipeln så kommer oljan i där..

"Det är slut med bilen den dagen då det kostar mer att parkera den än att köra med den"
______________________________

429 Inlägg
12 maj 2007
#5
Läs hans problem istället! Han får inte fram någon vätska eller tryck i systemet...

Släpp på luftnipplen sen pumpa fram vätska som det sprutar ur nipplen sen kan du lufta på det vanliga viset igen


workoholic
146 Inlägg
12 maj 2007
#6
g:a audi måste ju bilen va helt plan lr så måste bromsoljan va i medlut om ni fattar vad jag menar.och man måste lufta noga inte snabbt när de sprutar.. låter kanske lite mysko men men

326 Inlägg
12 maj 2007
Trådstartare
#7
hmm joo men ja får inte ner nå bromsvätska i systemet! det händer inget när jag trycker på bromspedalen! värkar som att inte oljan kommer ner i huvudsylindern eller typ strömmar tillbaka i abs enheten!

Banracing licens avklarad, driftinlicens på gång!

38 Inlägg
4 juni 2008
#8
på vissa får man ha tändnigen på!



Sök