3690
Sök

NOS, någon här på Garaget som kör med det?

950 Inlägg
31 augusti 2008
Trådstartare
Hejsan!

Då och då läser man ordet NOS här på Garaget och vi har ju alla sett hur lätt det är att montera och hur bra det fungera i Fast and the Furious. Men jag undrar hur många som kör med det i den verkliga världen? Nej, bara lugn, jag har inte tänkt att bygga NOS till min bil, hihi!

/Dansken :-)
Senast redigerat av Dansken- (31 augusti 2008)

7 100 Inlägg
31 augusti 2008
har inte,men har ett NOS klibba på saaben iaf tongue

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

385 Inlägg
31 augusti 2008
Jag köpte NOS, det smakade gott.. Fast det var ju energidrycksvarianten dock. tongue

263 Inlägg
31 augusti 2008
far du och kollar på strippen får du se ganska mycket "nosande" beroende på tävlingsklass fast det är ju inte i närheten av "fast and the furious".

Det bästa med NOS är ju dock lukten wink

Bjuuuu han!!

Billjuds Wannabe
1 771 Inlägg
31 augusti 2008
Jag har bara sett 1 eller 2 gatbilar med Nos monterat för att användas.. den första var en corvette stingray.
Den andra var en volvo men tror den var mest för show.

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
31 augusti 2008
Nos är till för väldigt rika personer, svindyrt ju big_smile

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire

Gödseldräng
4 529 Inlägg
31 augusti 2008
Nos är rätt kasst då det sliter skapligt mycket på motorn

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
31 augusti 2008
Kollat masterworks svarta korv1 på sistonde ??  tongue

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59078/241573_6xw4k2.jpg

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

DFFL
9 020 Inlägg
31 augusti 2008
Sherlia skrev:
Nos är till för väldigt rika personer, svindyrt ju big_smile

lol, nej.
10000 drygt och man brukar väl ge 25hk för varje liter motorn är på.
Känns rätt överkomligt med tanke på effektökningen, även om den är tillfällig.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Masterworks
31 augusti 2008
Jag har inte fått i mitt system än men det ska i tills nästa år!

Här är en film när jag kör mot en Mustang med gas, jag till vänster!

C(^^,)
453 Inlägg
31 augusti 2008
jävlar den rör på sig bra din vette smile

Med.lem
3 759 Inlägg
31 augusti 2008

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

35 Inlägg
31 augusti 2008
Jag har, fast inte NOS utan NX;) Väldigt effektivt:cool:

Mats

35 Inlägg
31 augusti 2008
Dansken- skrev:
GULSAAB skrev:
Jag har, fast inte NOS utan NX;) Väldigt effektivt:cool:

Mats

Bra, så där var en här som har en bil med fungerande lustgas. Kul! Det ser ut som en mycket fin motor du har där. Om du kör en 402 meter, hur använder du då gasen? Hur mycket kan du köra innan tuben är tom? Vart fylder man tuben?

På en 402m repa använder jag för närvarande steg 1 (75hk) på trean, steg 1 och 2 (2x75hk) på fyran. Tanken är att använda 50-60% av steg 1 på 2:an med där greppet tillåter det.
Mitt systemstyrs av NX Maximizer, så allt är helt datastyrt, från hur gasen ska levereras in i motorn till flasktrycket mm Så jag kan ställa hur mycket gas jag ska ha på varje växel, samt att det smyger igång gasen lite försiktigare för att spara motor och transmission lite. Men framför allt för att kunna behålla greppet på lägra växlar.

Man kan köra ganska många repor, men jag vet inte exakt hur många, allt beror ju på flaskstorlek och hur många hk du bestyckar för. Enligt NX går det c:a 0.8 lbs per 100hk och 10s, så c:a 0,36 kg på 10s om du kör med 100hk.

Tuben fyller jag själv, både billigare och lättare än att leta upp en firma som fyller. Bara beställa den minsta hos närmaste AGA försäljare:)

Med.lem
3 759 Inlägg
31 augusti 2008
Och det kostar?

35 Inlägg
31 augusti 2008
Mr_EmCom skrev:
Och det kostar?

Vad??
gasen eller hela systemet?

Mats

Med.lem
3 759 Inlägg
1 september 2008
GULSAAB skrev:
Mr_EmCom skrev:
Och det kostar?

Vad??

Mats

Gasen som du köper via AGA?

35 Inlägg
1 september 2008
Dansken- skrev:
Tack för en bra beskrivning. Om jag har fattat det med lustgas, så innehållar det jätte mycket syre och det är ju det man vill åt. Fixar NX Maximizern så också automatisk rätt extra bränslemängd? Är det via extra spridare, eller via de befintliga?

Det innerhåller 33% syre mot luftens 20,8% så lite extra blir det, fast det är ju inte syret som ger mer effekt, det är ju möjligheten att få in mer bränsle som skapar effekt.
Maximizern styr bara solenoiderna, så den har inget med bränsle eller lustgas att göra. Det måste man bestycka som vanligt. Maximizern kan däremot styra hur många % av fullt man vill släppa på, så därav kan man minska effekten.
Det system jag använder är ett sk vått system där både lustgas och bränsle sprutas in tillsammans via en nozzle. så det är helt fristående från den vanliga insprutningen
Om man använder ett torrt system måste man få sina spridare att på något sätt spruta in mer bränsle

Mats

35 Inlägg
1 september 2008
Mr_EmCom skrev:
GULSAAB skrev:
Mr_EmCom skrev:
Och det kostar?

Vad??

Mats

Gasen som du köper via AGA?

C:a 180-190kr/kg vill jag minnas, har inte köpt något i år, så jag kommer inte riktigt ihåg.

Mats

Sök