måste man ha turbo för att ha användning av en dumpventil, eller får man samma "pys" utan turbo? isåfall vilken dump ska man köpa? har en honda accord 94 2.0i LS.
mvh!
(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
måste man ha turbo för att ha användning av en dumpventil, eller får man samma "pys" utan turbo? isåfall vilken dump ska man köpa? har en honda accord 94 2.0i LS.
mvh!
Alternativt en megafon, som han kan sitta och skrika "PSHHHHHHHHHHHHH" i
Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden
Yes, det går. Köp en i shysst kvalité, typ gräddy, dom är bra. Sen sätter du en skarv mellan pinionslangen och plenuminsuget. Glöm inte av vevhusslangarna bara. Vakum finner du nånstans på baksidan av insuget.
Yes, det går. Köp en i shysst kvalité, typ gräddy, dom är bra. Sen sätter du en skarv mellan pinionslangen och plenuminsuget. Glöm inte av vevhusslangarna bara. Vakum finner du nånstans på baksidan av insuget.
Turbon bygger upp ett övertryck emot insuget/motorn, när du släpper gasen så stängs spjället och övertrycket stannar upp .. eftersom avlastningsventilen är placerad på just "tryckröret" så släpps övertrycket ut den vägen .. samt att ventilen öppnar genom vaccum som uppstår mellan spjället och motorn.. men att ha en dump på en sugmotor fungerar inte.. så det är bara att glömma .
Yes, det går. Köp en i shysst kvalité, typ gräddy, dom är bra. Sen sätter du en skarv mellan pinionslangen och plenuminsuget. Glöm inte av vevhusslangarna bara. Vakum finner du nånstans på baksidan av insuget.
Finns det inte typ en miljon trådar om dessa j*vla dumpventlierna? Varannan dag e de ju en ny tråd om hur man får de där häftiga "pys-ljuset" och hur de funkar o.s.v.
EDIT: Läste nu ovanstående inlägg, poängen är iaf återigen, använd "sök"!!!