Då kan vi sluta att systematiskt slå sönder alla T-kammar vi hittar och sälja dom till dig då?
Seriöst, T-kammen är rent skit. Det är en orginal turbokam avsedd för att på en turbomotor ge en "behaglig" avrullande karaktär som inte skrämmer någon.
Du får gärna referera till eller länka till vart det står att T-kkammen skulle vara den bästa sugkammen.
Här har du kam-data:
Kod:
Modell Lyftin Lyftut Durin Dur ut Overlap lobcin lobcut
M 9,5 10,5 232 0bt-52ab 230 44bb-6at 6 116 109
L 9,8 9,8 233 14br-38ab 233 46bb-6,5at 20 102 112
Y 10,35 10,35 232 11bt-41ab 232 41bb-11at 22 105 105
T 9,94 9,9 225 9bt-36ab 218 39bb-0at 9 103,5 109,5
X 10,65 10,65 236 14bt-42ab 236 46bb-10at 24 104 108
VX 11,37 10,65 245 12bt-52ab 236 50bb-6at 18,5 110 112
A 10,5 10,5 241 14bt-45ab 240 50bb-10at 27 104 110
B 10,6 10,6 244 23bt-40ab 245 44bb-20at 44 99 102
V 11,37 11,37 245 15bt-49ab 245 53bb-11at 23 107 111
D 11,2 11,2 253 19bt-54ab 253 58bb-16at 35 107 111
K 11,95 11,95 253 22bt-50ab 250 61bb-9at 31,5 104 116
H 12 11,5 258 27bt-51ab 254 57bb-17at 44 102 110
Du får iofs vrid med en T-kam men inga prestanda. H och K blir tröttare i botten men titta bl a på skillnaden i lyft mot en T-kam. Du får in helt andra gasmängder.
Här finns en bra förklarande artikel:
http://www.chevyhiperformance.com/techa … index.htmlDenna bild förklarar lobcin / lobcut (lobseparation):
http://www.chevyhiperformance.com/techa … to_04.html/Göran
wildboy_87_ skrev:
jag har en kompis som bytte från k till t å bilen blev mkt roligare, starkare mm så vad som hände med din motor vet jag ej
enligt kg ska t-kammen vara den bästa till en sugis av org kammarna (har jag läst)