3713
Sök

flame-thrower

272 Inlägg
15 februari 2006
#21
Mortcha skrev:
mr_loffe skrev:
Mortcha skrev:

Inte exakt samma konstruktion som jag har spånat på... min inehåller ingen spole utan en box.. tongue

haha bara det alstrar ström så wink

Jepp.. dock e fan mitt mkr roligare att koppla in oxå... massa roliga kontakter och alla kablar e färdiga

Blir säkert riktigt nice! du får ta bilder när det är klart.

Vårdare!
60 Inlägg
15 februari 2006
#22
gör själv med ett glöd stift funkar lika bra å då behöver du bara vanlig 12v ström på den !

Opel Power ''Fresh Thinking Better Cars''

hårdrockar'n
118 Inlägg
15 februari 2006
#23
blir billigare att bygga ett själv, det tänker jag göra.

http://hem.passagen.se/jarsebumbi/eld%20kastare.htm
det är samma princip som på dom som kostar flera tusen kr.

Modern cars - they all loo like electric shavers

460 Inlägg
15 februari 2006
#24
Kan gå att slakta en bensinvärmare i den finns ju bensinpump, spridare,magnetventiler och tändsystem allt är nästan klart....

Evolution Garage
394 Inlägg
13 mars 2006
#25
Jag är lite nyfiken på vilka skador bilen tar av ett sådant kit med den "bästa" metoden.... och vilka risker finns det för motorn...... baktändning?

Ett ändrör som är svart får man ju ränkna med, men vill inte riskera hela bilen för lite fräcka flammor ;-)

Projekttråd: Volvo 242 med 2JZ
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage

too fast to live, too young to die
357 Inlägg
13 mars 2006
#26
hur länge brinner det åt gången då? går de å stänga av.. ifall poliserna kommer? tongue de e ju inte så kul å stå där å grilla på bara ifall de kommer wink
jag menar de måste väl bränna all bensin som finns i avgaserna innan de slocknar..

...brinner ullen i slutdämparn? tongue
Senast redigerat av Simppi (13 mars 2006)


Rutinerad medlem
1 938 Inlägg
13 mars 2006
#27
barrre skrev:
Jag är lite nyfiken på vilka skador bilen tar av ett sådant kit med den "bästa" metoden.... och vilka risker finns det för motorn...... baktändning?

Om du skulle läsa på ridetech's hemsida, så står där att metod 1 (den "bästa") inte ska förorsaka några som helst skador.

Simppi skrev:
hur länge brinner det åt gången då? går de å stänga av.. ifall poliserna kommer? tongue de e ju inte så kul å stå där å grilla på bara ifall de kommer wink
jag menar de måste väl bränna all bensin som finns i avgaserna innan de slocknar..

...brinner ullen i slutdämparn? tongue

Det kommer väl nog bara en kort (tidsmässigt alltså) flamma åt gången, det tar inte lång tid att förbränna lite avgaser tongue och skulle du också ha läst på ridetech's hemsida, skulle du också ha fått reda på att flame-thrower kiten där, har kontrolldosa.
Sista frågan kan jag dock inte svara på...


too fast to live, too young to die
357 Inlägg
13 mars 2006
#28
jag HADE läst på ridetech om det.. tongue men ja tänkte ifall man skulle fixa eget så skulle jag int ha nån kontrolldosa wink
oki..


Rutinerad medlem
1 938 Inlägg
13 mars 2006
#29
Simppi skrev:
jag HADE läst på ridetech om det.. tongue men ja tänkte ifall man skulle fixa eget så skulle jag int ha nån kontrolldosa wink
oki..

Aha, okeej big_smile nå, det går väl kanske då, att lägga en brytare på tändkabeln? smile


Evolution Garage
394 Inlägg
14 mars 2006
#30
Jag hade också läst på Ridetechs hemsida, men på en hemsida kan man skriva att jorden är platt också tongue

Vill känna mig säker genom att höra från nån som verkligen vet och gärna som har testat själv.


Min första tanke är ju att det borde ju föreligga risk för att flamman går bakåt i röret också... sitter ju med ett 3½" avgassytem med raka rör och en motor som går på ganska fet blandning, så plats och bränsle finns det ju för att gå åt fel håll :\

Projekttråd: Volvo 242 med 2JZ
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage


Sök