hur länge brinner det åt gången då? går de å stänga av.. ifall poliserna kommer? de e ju inte så kul å stå där å grilla på bara ifall de kommer jag menar de måste väl bränna all bensin som finns i avgaserna innan de slocknar..
Jag är lite nyfiken på vilka skador bilen tar av ett sådant kit med den "bästa" metoden.... och vilka risker finns det för motorn...... baktändning?
Om du skulle läsa på ridetech's hemsida, så står där att metod 1 (den "bästa") inte ska förorsaka några som helst skador.
Simppi skrev:
hur länge brinner det åt gången då? går de å stänga av.. ifall poliserna kommer? de e ju inte så kul å stå där å grilla på bara ifall de kommer jag menar de måste väl bränna all bensin som finns i avgaserna innan de slocknar..
...brinner ullen i slutdämparn?
Det kommer väl nog bara en kort (tidsmässigt alltså) flamma åt gången, det tar inte lång tid att förbränna lite avgaser och skulle du också ha läst på ridetech's hemsida, skulle du också ha fått reda på att flame-thrower kiten där, har kontrolldosa. Sista frågan kan jag dock inte svara på...
Jag hade också läst på Ridetechs hemsida, men på en hemsida kan man skriva att jorden är platt också
Vill känna mig säker genom att höra från nån som verkligen vet och gärna som har testat själv.
Min första tanke är ju att det borde ju föreligga risk för att flamman går bakåt i röret också... sitter ju med ett 3½" avgassytem med raka rör och en motor som går på ganska fet blandning, så plats och bränsle finns det ju för att gå åt fel håll :\