11 september 2008
Trådstartare
Idag på förmiddan körde jag upp för B-körkort i Uppsala. Jag fick kontrollera att vindrutetorkarna fungerade och sen var säkerhetskontrollen klar^^ Sen bar det av upp på motortrafikled, genom ett antal rondeller och slutligen fick jag vända på en liten landsväg, sen körde jag tillbaka till Vägverket genom att följa skyltar. Då ket det sig! I sista bevakade korsningen ska jag svänga vänster men blir fast bakom en stor fet stadsbuss, och sen när den slutligen lyckats svänga tar jag det försiktigt eftersom bussen blockar sikten totalt, då vinkar en annan trafikan fram mig och jag inser att jag kör alldeles för långsamt och blockerar korsningen. Men jag ville ju förvissa mig om att mötande trafik hade rött innan jag svängde då det kom bilar därifrån men stannade. Jaja, det var min första uppkörning, och dessutom är jag hel privatist, pappa som tog körkort i Saudiarabien på 70-talet vet bäst så det så! =P Han fick läsa en text på en tavla och visa pass sen var det klart, och sen fick han ett svenskt när han flytta hem.... jävla lyckos...
Kontrollanten sa att uppsikten ej var tillräcklig och att min växling var lite osäker. Jag försökte köra sån där jävla eco-driving, växla från 3-5 och 2-4, inte fan funkar det... miljöpartister... så det ska jag skita I nästa gång. =P
Jag var väldigt nervös och gjorde dumma misstag, men jag hade räknat med att bli kuggad första gången ändå. Nu är jag beredd att köra upp igen, igen! (=
Är det nån som har nåt bra tips på hur man klarar uppkörningen?