3412
Sök

940 turbo startar inte efter motorbyte: (

46 Inlägg
12 september 2008
Trådstartare
hej! bytte motor i min 940 turbo -96a till 97ans block och topp allt annat är kvar från de gamla. men nu vill den inte starta har kollat att den får bensin och gnista. någon som vet va de kan va för fel?

mvh/Richard

I Don`t Think, I Drink!

5 198 Inlägg
12 september 2008
knasig rubrik bara:cool:

10 287 Inlägg
12 september 2008
Flyttade du runt svänghjul också?

/Göran

Norman_1 skrev:
hej! bytte motor i min 940 turbo -96a till 97ans block och topp allt annat är kvar från de gamla. men nu vill den inte starta har kollat att den får bensin och gnista. någon som vet va de kan va för fel?

mvh/Richard

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

10 287 Inlägg
12 september 2008
Fixad.

Göran
Moderator

gamlingen skrev:
knasig rubrik bara:cool:

(Groucho Marx).

46 Inlägg
12 september 2008
Trådstartare
de va inte jag som gjorde bytet. men han va säker på att de blev rätt. men dom skulle väll ta ner och kolla för säkerhets skull. jag tror att dom har satt de fel. men va kan de va annars?

/richard

Sharky skrev:
Flyttade du runt svänghjul också?

/Göran

Norman_1 skrev:

mvh/Richard

I Don`t Think, I Drink!

10 287 Inlägg
12 september 2008
Om svänghjulet är bytt så finns det åtta sätt att montera det på - sju fel och ett rätt.

Sitter den en orginal 530 topp på den (så att ingen har bytt till 531).

/Göran

Norman_1 skrev:
de va inte jag som gjorde bytet. men han va säker på att de blev rätt. men dom skulle väll ta ner och kolla för säkerhets skull. jag tror att dom har satt de fel. men va kan de va annars?

(Groucho Marx).

46 Inlägg
12 september 2008
Trådstartare
felet är fixat, va jag som klantade mig när jag drog tändkablarna;) haha

Sharky skrev:
Om svänghjulet är bytt så finns det åtta sätt att montera det på - sju fel och ett rätt.

Sitter den en orginal 530 topp på den (så att ingen har bytt till 531).

/Göran

Norman_1 skrev:

I Don`t Think, I Drink!

Sök