8 december 2008
Trådstartare
Update 8/12idag har det mekats sen kl 10 till 19

kom in i ett ganska fint flyt under dagen och har fått en hel del gjort

känns bra

där inne har jag haft huvet ett antal timmar idag då det var svårt som fan att få bort den gamla startmotorkabeln, men fick till slut bort den med lite tålamod och lite knep 
fick höja upp bilen och ta bort hasplasten under motorn, samt lägga mig där under och skruva bort polen på startmotorn, sedan skruva bort lite andra grejjer för att komma åt helt
tog sin tid men de gick ju 
var på biltema och köpte mig en stor kabelskotång för att kunna klämma 35mm2arn till startmotorn ordentligt
sedan måste jag säga att jag älskar krympslang så jävla smidigt och grymt snyggt blir det:)
monterade även säkring på den kabeln som jag drar till slutsteget, sedan satte jag även kabelsko för att sitta på batteripolen 
koppla in baslådan och mina 4"are ifram, de får 100watt var och basen får 320 watt.
efter att ja hade allt inkopplat skulle jag testa att starta bilen, den startade någon millisekund efter jag vred nyckeln vilket kändes gött, ingen säkring sköt som ja va rädd för. men det var lugnt, sedan när jag skulle provspela så starta inte stereon. letade en stund efter felet och kom fram till att det som fattades var jord till stereon så jag fixade det och testade 
och jag är riktigt nöjd med hur lådan spelar, ganska snärtig bas och den hänger helt klart med i låtarna
nu ska det krämas acdc och volbeat jävel i garaget framöver

har dock ett problem med 4"arna, det är att de slår i nätet när man krämar på. får försöka fixa det på nått sätt, det löser sig framöver

imorgon ska jag städa garaget, då det är riktigt stökigt nu. sedan ska ja nog börja med uppfästningen av pluspolen ifram, sedan ska jag även göra fästena för golvet ibak:)
mvh stångberg
Senast redigerat av HPaddict (8 december 2008)