3763
Sök

Orkar inte höra bältespåminnaren.....

(none)
1 725 Inlägg
12 september 2008
Bara att ta passagerar bältet och sätta ned i förarsidans bälteslås.

--Lev i går som det vore i morgon--

Mästare
2 947 Inlägg
12 september 2008
Sätt i bältet och sätt dig på det, tönt.

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
12 september 2008
eller så tar man en nyckel och trycker ner "knappen" som finns i bälteslåset... brukade jag göra på epan jag hade på den tiden..

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

blacken
12 september 2008
ja jag är dum, knäpp, puckad å borde inte få andas för att ja tänker/gör så här!

nå mer?

Näedå det du gör är inte farligt för andra, bara dig själv. men har du tänkt på dina anhöriga??
Senast redigerat av blacken (12 september 2008)

Evolution Garage
1 299 Inlägg
12 september 2008
Seriöst åk me bältet, är ingen moraltant gällande nån form av körsätt, jag är själv jävligt ball bakom ratten/styret men aldrig utan bälte/hjälm, har förlorat 2 kompisar som var häftiga nog att skita i bälte och den andra hjälm.

Sky´s the limit...

16 197 Inlägg
12 september 2008
hellre dör ja i 30 hk i timmen än å bli "mongo" i 50...  därför e de skönt å köra chevan för den har inga bälten..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Avstängd
99 Inlägg
12 september 2008
Rushman skrev:
Seriöst åk me bältet, är ingen moraltant gällande nån form av körsätt, jag är själv jävligt ball bakom ratten/styret men aldrig utan bälte/hjälm, har förlorat 2 kompisar som var häftiga nog att skita i bälte och den andra hjälm.

Vilket sammanträffande, jag har 2 kompisar som överlevt pga att de inte hade bälte, båda låg 15-20meter bortanför bilen när den antände efter att ha voltat. Alla olycker är individuella och många faktorer spelar in.
Använd bälte om du gillar det, gillar du det inte så använd det inte.
Ursäktar mig all offtopic i detta inlägg då trådskaparens fråga inte gällde inte om det är intelligent eller inte.

70 Inlägg
12 september 2008
helt sjukt hur du orkar att ta bort det medans du inte orkar ta på dig bältet  MEN MEN VISSA HAR JU INGEN HJÄRNA!!

16 197 Inlägg
12 september 2008
ADEL skrev:
helt sjukt hur du orkar att ta bort det medans du inte orkar ta på dig bältet  MEN MEN VISSA HAR JU INGEN HJÄRNA!!

så bara för man inte vill åka me bälte så e man dum i huvvet?   de e väl upp till var å än anser ja.. lika som att åka hojj utan hjälm..

å då kommer alla säga:"men våra skattepengar kommer ju gå åt om de händer nån olycka"

som om våra skattepengar inte går åt till en massa onödiga saker innan..

1 024 Inlägg
12 september 2008
skit i bältet å krocka istället.. idiot tråd.

Evolution Garage
1 299 Inlägg
12 september 2008
AndersWestlund skrev:
Rushman skrev:

Vilket sammanträffande, jag har 2 kompisar som överlevt pga att de inte hade bälte, båda låg 15-20meter bortanför bilen när den antände efter att ha voltat. Alla olycker är individuella och många faktorer spelar in.
Använd bälte om du gillar det, gillar du det inte så använd det inte.
Ursäktar mig all offtopic i detta inlägg då trådskaparens fråga inte gällde inte om det är intelligent eller inte.

Okej, jag ber om ursäkt för mitt korkade inlägg... Det är säkrare att åka utan bälte...

Sky´s the limit...

DFFL
9 020 Inlägg
12 september 2008
evilaudio skrev:
ADEL skrev:

så bara för man inte vill åka me bälte så e man dum i huvvet?   de e väl upp till var å än anser ja.. lika som att åka hojj utan hjälm..

å då kommer alla säga:"men våra skattepengar kommer ju gå åt om de händer nån olycka"

Som om skattepengarna är det största problemet när man väl har krockat så hårt att bältet skulle gjort nån skillnad.
Känns som att kalaset redan kostar en hel del då och då kan lite sjukvård kvitta.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

835 Inlägg
12 september 2008
Såg en tant en gång som körde mitt i sthlm med bakbältet draget till framknappen i förarsätet. Herregud. Hon lär ju inte haft några studielån asså.

16 197 Inlägg
12 september 2008
Epitaph skrev:
Såg en tant en gång som körde mitt i sthlm med bakbältet draget till framknappen i förarsätet. Herregud. Hon lär ju inte haft några studielån asså.

bara för man har mycke studielån så behöver man inte va smart.. de kanske bara e bevis nog på att man e så dum att man måste studera...haha

27 Inlägg
12 september 2008
Använd Bälte!

835 Inlägg
12 september 2008
evilaudio skrev:
Epitaph skrev:

bara för man har mycke studielån så behöver man inte va smart.. de kanske bara e bevis nog på att man e så dum att man måste studera...haha

Hehe, så kan man se det. Även om det är fel. Jag har f.ö 90k i studielån och är sjukt stolt wink
Det kommer bli mer! Kontentan är endå att man skall använda bälte, ÄVEN om man bara åker lite snabbt på en avstängd väg. Men alla gör som de vill.

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
12 september 2008
Jag e inte världsbäst på att använda bilbältet men efter som jag körde en del bil under tiden som mitt körkort va indraget (till å från jobbet) så använde jag bältet mkt flitigare (dumt å bli stannad ör det liksom) å nu e det som en vana jag använder ästan alltid bältet det e ju trots allt den bästa säkerhetsgrejjen vi har i våra bilar

Men men trådskaparen får såklart göra precis som han vill men det e bättre å försöka göra det till en vana tycker jag då.

Man kan ladda ner en mjukvara som heter bältespåminnare us appl då plingar den bara ett par ggr så e den tyst men Volvo harsagt till alla verkstäderna att dom inte får ladda ner den men du kan ju hörame din verkstad om dom ha lust att göra det med din bil ändå

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

Avstängd
1 557 Inlägg
12 september 2008
Använd passagerar bältet smile Kör även jag utan bälte kortare sträckor skall tilläggas.. Funkar jätte bra smile

R.I.P GBrt :/
Nya friska tag i G.S.R ! Kommer snart hända något mer kul :)
www.goteborgsstreetracing.se

Avstängd
962 Inlägg
12 september 2008
evilaudio skrev:
ADEL skrev:

Shit, du bevisar än en gång hur slut du är. Bilen visar personligheten, eller hur var det?

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
12 september 2008
Är man inte rädd om livet kan man ju åka utan bälte o vara laglös. Krockar dom så blir det ju bara en begravningsavgift och arbetsgivaren och försäkringsbolagen sparar pengar från rehabilitering.

Sök