De var värre än vad jag trodde, har börjat rosta i en cyllinder för att de var vatten där och ett vevlager var helt slut och topppackningen och skev topp som jag anade redan innan. Funderar nu om jag ska renovera denna moton igen eller om jag ska köpa en citroen xm turbo och plocka motor ifrån, eller om jag ska vara tråkig och sälja bilen i delar och satsa på något helt nytt.. vad tycker ni?
Utan tvekan en XM turbomotor, alledles för mycket motor i liten bil är skitkul har jag märkt med corsan...
Bygger Opel Corsa B Turbo, åker Opel Vectra OPC samt tyskstukad Opel Combo, sladdar Toyota Soarer JZZ30 http://www.realcar.se/
Årets företag på GreenlightGalan 2012!
De verkar som de blir turbomotorn, har hittat en som gått 8200 mil! Men turbon är dock borttagen på den. Men de betyder ju att man lika gärna kan köpa en större/effektivare turbo! Blir nog något eftermarknads sprut med, typ megasquirt. Blir väl att sikta på 200hk iallafall!
nice projekt en fråga bara mi16 motorn passade den bolt on?
Nästan, du får modda om kabelhärvan, banka lite torpedvägg för att grenröret ska få plats, en tunnare kylare ex mi16 kylare.. Sen om du ska ha mi16 lådan så får man ta kopplingsarmen från gti'n..
Ny kamrem/vattenpump: Svänghjul/koplling monterat: Generator på! (jag vet att jag behöver en kortare rem): Startmotor monterad:
Motorn i princip klar, bara växellådan som ska på med, men kunde inte göra det igår pga att jag saknar en liten papperspackning, men den är beställd! Motorn nu: De ägnades en del tid åt att dra om bränsle/broms ledningar då de inte är så bra att ha precis där turbon ska vara, kan bli varmt och farligt!
Har även beställt mig bilstein dämpare med 40 mm sänknings fjädrar, så de borde komma inom kort med!