Nu är jag så trött på det här så jag vill bara lägga mej ner och gråta. har försökt hela kvällen med att få bort ventilerna på min ford motor. har en ventilbåge av denna typ
Funkar piss, nu är väl inte jag helt förvånad då den är till för motorer med överliggande kamaxel men principen är den samma och när man börjar få lite kraft på fjädern så balalr ventilbågen så vet någon var man få tag på en som det ska vara så vore det bussigt!
Nu är jag så trött på det här så jag vill bara lägga mej ner och gråta. har försökt hela kvällen med att få bort ventilerna på min ford motor. har en ventilbåge av denna typ http://tillbehor.bildelskatalogen.se/(S … 36&s=l
Funkar piss, nu är väl inte jag helt förvånad då den är till för motorer med överliggande kamaxel men principen är den samma och när man börjar få lite kraft på fjädern så balalr ventilbågen så vet någon var man få tag på en som det ska vara så vore det bussigt!
Hur e de möjligt.?? när du spänt ventiltången ska du ju knacka till på skruvskallen för att de ska släppa...å de ska till mycket kraft för att ventilbågen ska balla ur....! den på bilden e för övrigt inte till överliggande kammar...
Jo fick det till att funka med lite våld och 5-56, "klippsen" hade satt sej fint efter 30 år av missbruk + att ventilbågen måste vara kass så fort lite kraft överförs så hoppar den ur så blir till att köpa ny men fick bort 2 veniler iaf
Nej jag hade av gaffel typ hade bara fått för mej att den var till för överliggande men det är den inte då. Jag såg några i en haynes bok som var av domkrafts typ med kuggar istället för en skruv man drar åt
Man kan använda en skiftnyckel (haj) man lossar bara på vipparmsbulten plockar bort vipparm, plockar ur ställskruv på skiftnyckel placerar skiftnyckel på pinnbult ställer in käftarna på skiftan så dom passar på ventilfjäder så att knastern går fritt sen är det bara att pressa ner.