2745
Sök

Körde på sprängsten imorses och sabbade underredet... tror ni VV tar på sig ansvaret?

1 703 Inlägg
18 september 2008
Folk har fått ersättning för skador orsakade av potthål och vassa kanter i vägbanan, så möjligheten till någon slags ersättning kanske inte är så omöjlig.
Dock, om det är ett skyltat vägarbetsområde, så bör man nog vara uppmärksam på att den KAN ligga bröte på vägen.

Antar att det är bygget nere vid Ale eller vafan det heter, kör själv den vägen fler ggr i veckan och har också mosat över ett gäng kantstenar, eller om det var sprängsten, som låg och drällde på vägen.

689 Inlägg
18 september 2008
kompisen körde in i en kantsten som plogbilen plogat upp och han klaga hos kommunen o dom ersatte den trasiga fälgen och de andra som gick sönder på bilen.. så helt kört att få ersättning borde de inte va

28 Inlägg
18 september 2008
Trådstartare
henkebenke skrev:
Folk har fått ersättning för skador orsakade av potthål och vassa kanter i vägbanan, så möjligheten till någon slags ersättning kanske inte är så omöjlig.
Dock, om det är ett skyltat vägarbetsområde, så bör man nog vara uppmärksam på att den KAN ligga bröte på vägen.

Antar att det är bygget nere vid Ale eller vafan det heter, kör själv den vägen fler ggr i veckan och har också mosat över ett gäng kantstenar, eller om det var sprängsten, som låg och drällde på vägen.

Helt rätt, ALE utanför Ale torg *varnar andra*

Dock så står det en skylt 2,7 kilometer bort att det är vägbygge under 2,6 kilometer, så jag var inte på "byggarbetsplats" (tur för mig, eller ja... wink )

Hur har det gått med din bil efter att du kört över stenarna? Hoppas det gått bra. Min var ... något sönderslagen. Såg den upphissad för någon dag sedan.

28 Inlägg
18 september 2008
Trådstartare
J-P-R skrev:
Jag har svårt att tro att du kommer få någon ersättning alls. Tyvär, inte meningen att låta negativ men om du kan din teoribok så vet du att man ska kunna stanna för ett förutsägbart hinder.
Hade varit en sak om en lastbil lastad med sprängsten hade tappat stenen framför dig, rent juridiskt sett har du brustit i uppmärksamhet när du körde på stenen.

Det ligger ingen personlig värdering i detta, tolka det rätt, jag lider med dig massor. Men har erfarenhet utav att ha kört på en sten på motorvägen och fått en fälg förstörd och erfarenheten rikare vet jag att ersättning blir man utan.

Mvh

Usch, trist på din fälg! Ja, vi får se, jag håller tummarna för ersättning men enligt VV ska det dröja 2 månader innan jag ens får veta OM min anmälan inkommit till dom yikes

519 Inlägg
18 september 2008
Frågan är ju om VV har någonting med saken att göra det är han som kör lastbilen som har ansvaret för att inget ramlar av. Det är åkeriet du ska stämma och det kanske blir lite svårt att ta reda på för vilket åkeri lastbilen är skriven på med tanke på att du inte vet vad och när lastbilen tappade sin last. Rätta mig om jag har fel med så borde det vara.

28 Inlägg
18 september 2008
Trådstartare
Larschan skrev:
Frågan är ju om VV har någonting med saken att göra det är han som kör lastbilen som har ansvaret för att inget ramlar av. Det är åkeriet du ska stämma och det kanske blir lite svårt att ta reda på för vilket åkeri lastbilen är skriven på med tanke på att du inte vet vad och när lastbilen tappade sin last. Rätta mig om jag har fel med så borde det vara.

Heh ja, allt hänger ju på om det bolag som tappade dom säger att det var dom, dock så är rätt instans VV ändå, enligt VV eftersom det är deras entreprenörer smile

812 Inlägg
23 september 2008
hur gick de med de hela?

man lever bara en gång..

Avstängd
232 Inlägg
24 september 2008
tråkigt som fan!

har du hört något nytt?

1 268 Inlägg
24 september 2008
Surface skrev:
sad jag kan behöva förstående ord just nu från er som älskar er bil lika mycket som jag gör.

efter en sömnlös natt av många anledningar (gammelfarmor gick bort igår, sönderstressad... skit i allmänhet) så åkte jag och gubben i varsin bil till Donken imorses för att vi skulle käka en god frukost, sen skulle jag hem och försöka sova.

Såklart så har något spån tappat sprängsten mitt på 45:an. Jag har ärligt talat inget annat val än att köra rakt på jättebumlingarna (mina andra alternativ var att grisnita och ha en ny bakända bestående av annan bil eller att försöka krypa under fordonet i högerfilen)

Slår såklart sönder underredet, olja och jox överallt sad inget kan beskriva denna totala antiklimax.

Jag ser under den långa väntan i diket (efter att hysteriskt ha bett en arbetare som skulle sanera efter bilen fälla upp min varningstriangel som såklart fastnat eller något...) att de lastbilar som kör förbi med sprängsten inte har surrat sina välfyllda flak alls, och har bakdelen av luckan så långt nedfälld som det går. Inte undra på att det tappas sten...

Sen säger dessutom han som bärgar bilen att detta är inte ovanligt just nu, de tappar tydligen en hel del...

Ringer VV för att skadeanmäla och får ett arrogant "du kan ju glömma ersättning vi har i de flesta fall rätten helt på vår sida"
hmm eh say what?

Vad tror ni, kommer jag ha en chans gentemot jätten eller är det helt naturligt att det tappas sprängsten från flaken då och då under transportsträckan?

Ska ringa bilia nu och se hur det går med bilstackaren... jag trodde jag skulle grina ögonen ur mig imorses. Min pärla! Sönderslagen sad

Jag söker mest medömkan just nu, jag kan fortfarande inte sova och vill bara ha pärlan hemma sad

kan säga att ja åkte bakom en sådan igår.... dom e för lata helt enkelt baklemmen satt på sidan och han hade inte stängt den man såg rakt in i stensamlingen på flaket.. mad

28 Inlägg
29 september 2008
Trådstartare
nu är ju bilen hemma iaf! dock tar det 2 månader inna n jag får besked från VV sad men, huvudsaken är att jag har bilen! big_smile

Sök