Surface skrev:
jag kan behöva förstående ord just nu från er som älskar er bil lika mycket som jag gör.
efter en sömnlös natt av många anledningar (gammelfarmor gick bort igår, sönderstressad... skit i allmänhet) så åkte jag och gubben i varsin bil till Donken imorses för att vi skulle käka en god frukost, sen skulle jag hem och försöka sova.
Såklart så har något spån tappat sprängsten mitt på 45:an. Jag har ärligt talat inget annat val än att köra rakt på jättebumlingarna (mina andra alternativ var att grisnita och ha en ny bakända bestående av annan bil eller att försöka krypa under fordonet i högerfilen)
Slår såklart sönder underredet, olja och jox överallt
inget kan beskriva denna totala antiklimax.
Jag ser under den långa väntan i diket (efter att hysteriskt ha bett en arbetare som skulle sanera efter bilen fälla upp min varningstriangel som såklart fastnat eller något...) att de lastbilar som kör förbi med sprängsten inte har surrat sina välfyllda flak alls, och har bakdelen av luckan så långt nedfälld som det går. Inte undra på att det tappas sten...
Sen säger dessutom han som bärgar bilen att detta är inte ovanligt just nu, de tappar tydligen en hel del...
Ringer VV för att skadeanmäla och får ett arrogant "du kan ju glömma ersättning vi har i de flesta fall rätten helt på vår sida"
eh say what?
Vad tror ni, kommer jag ha en chans gentemot jätten eller är det helt naturligt att det tappas sprängsten från flaken då och då under transportsträckan?
Ska ringa bilia nu och se hur det går med bilstackaren... jag trodde jag skulle grina ögonen ur mig imorses. Min pärla! Sönderslagen
Jag söker mest medömkan just nu, jag kan fortfarande inte sova och vill bara ha pärlan hemma