3172
Sök

Fram med vinterbilarna! Vad kör ni för nåt 08/09?

1 237 Inlägg
24 november 2008
letar för tillfället smile svårt att hitta en besiktad för under 5k tongue som är i körskick

10 Inlägg
24 november 2008
kör impreza året runt.

120 Inlägg
24 november 2008
Blev inte många mil innan vinterpulkan blev smashad i räcket sad. Undrar om man har ork att fixa de
http://www.saab4fun.com/upload/uppladd/19059krock.jpg

Auditok
169 Inlägg
24 november 2008
Precis vart ute med finbilen i snön, Urquattron.... Understyrar en del när amn provocerar den, å svårt att få stopp på med dessa däck.... Men fan va gött de drar smile

543 Inlägg
24 november 2008
Audi Quattro, of cuz!

Jag har haft fel en gång, det var den gången jag trodde att jag hade fel men det visade sig att jag hade rätt.

824 Inlägg
24 november 2008
kör e30 denna vintern, precis varit ute och lekt. Perfekt vinterbil!

Norrlänning
1 453 Inlägg
24 november 2008
AnderssonE30 skrev:
Ja jag kör min bil året om=) Jag anser att har man inte en bil som e värd massor utav pengar eller är alldeles för ny för att köras på vintern, då kan man dock köra sin "vanliga bruksbil" för det finns ju trots allt helförsäkring:)

Precis...  Ja tycker de är skrattretande när folk med 740, 850 eller nån gammal v70 som har "vinterbil".

Vinterbil är väl för gamla rariteter som är värda en 500-600 Tkr... Inte nån gamal T5:a

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

4 001 Inlägg
24 november 2008
Ellertz skrev:
AnderssonE30 skrev:
Ja jag kör min bil året om=) Jag anser att har man inte en bil som e värd massor utav pengar eller är alldeles för ny för att köras på vintern, då kan man dock köra sin "vanliga bruksbil" för det finns ju trots allt helförsäkring:)

Precis...  Ja tycker de är skrattretande när folk med 740, 850 eller nån gammal v70 som har "vinterbil".

Vinterbil är väl för gamla rariteter som är värda en 500-600 Tkr... Inte nån gamal T5:a

eller så har man en vinterbil bara för att leka med och sedan använder man den andra bilen till jobbet osv.

sen ifall det är upp tilldig/er att avgöra vad folk ska köra med för bilar, njae, tror inte det.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

Volvoskadad
6 017 Inlägg
24 november 2008
Ellertz skrev:

vinterbil har man för att leka med! utan att behöva bry sig om man sladdar in en snövall eller liknande.
sen sliter saltet en hel del på bilar, det är sanning!

Jonas

huh?
10 427 Inlägg
24 november 2008
Lacken blir ju så jäkla sunkig av vinterkörning också. Lite äckligt nästan.
Ett bra vaxskydd är ju iofs bra, men blir ju lite ledsen när man ska tvätta bilen ändå tongue
Önskar att jag hade någon annan bil att offra till saltet på vintern wink

Volvoskadad
6 017 Inlägg
24 november 2008
steifan skrev:
Lacken blir ju så jäkla sunkig av vinterkörning också. Lite äckligt nästan.
Ett bra vaxskydd är ju iofs bra, men blir ju lite ledsen när man ska tvätta bilen ändå tongue
Önskar att jag hade någon annan bil att offra till saltet på vintern wink

finns mängder med billiga 740s tongue

Jonas

Norrlänning
1 453 Inlägg
24 november 2008
Volvo__Mannen skrev:
Ellertz skrev:

vinterbil har man för att leka med! utan att behöva bry sig om man sladdar in en snövall eller liknande.

Jaa men vad gör de om lacken blir lite "sliten" på en volvo 850 från 95 som är värd 35-40 tusen.. ? Det är inget ja skulle gråta över...

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

www.maniacracing.se
494 Inlägg
24 november 2008
Jag kommer att bli tvungen att åka Golf vr6 i vinter och ju knappt att köra på en blött väg

Garaget.org onTour 2008 [X]
lackerare
www.maniacracing.se

615 Inlägg
24 november 2008
Ellertz skrev:
Volvo__Mannen skrev:
Ellertz skrev:

Jaa men vad gör de om lacken blir lite "sliten" på en volvo 850 från 95 som är värd 35-40 tusen.. ? Det är inget ja skulle gråta över...

Nej men du verkar ju också vara en sån person som bara köper nått skit som dina polare säger är bra att åka i sen åker du bara. Iaf ser det så ut om man kollar på din bil, en helt vanlig svensson bil utan något alls speciellt, skulle kunna ägas av någon flerbarnsfamilj eller lika gärna något gift par runt 50bast.
Vissa här inne har tillomed, hör och häpna, ett bilintresse och lägger ner hur många timmar som helst på att få sin bil fräsch och då spelar det ingen roll om bilen är värd 15k eller 500k, man vill fan inte krocka bilen och se alla timmars arbete flyga åt helvete.

Så ska jag vara ärlig så skulle jag bra mycket hellre skrota en helt orginal bil för 100k än en bil för 15k som jag lagt ner ett enormt arbete på.

Let's stance!

CSR
167 Inlägg
24 november 2008
Kör 745an på sommaren, och945an som bruksbil (barnvagnsräsern, efterssom det sitter en 50 kilos tung baslåda i 745an som tar plats wink men 945an blir nog avställd nu efter besikting, så då är det min 740 som gäller ;)barnvagnen går att ner i den också, med lite våld och vaselin så smile

~ Kör hårt, men lugnt! ~

ElectroRaggare
885 Inlägg
25 november 2008
Vet inte om jag skrivit här innan men iaf..
Iår blir det 4-kraffs, V8 och automat -allt samlat i en Audi S6.
Detta året med 17" dubbade pissdäck, nästa år med 19" dubbade findäck wink

Chevrolet Tahoe -99 4x4 på M/T 33x13,5X20 däck
Dodge M880 -77 Blivande skogskung!

KTM 660
537 Inlägg
25 november 2008
Ellertz skrev:
AnderssonE30 skrev:

Så du menar att min gto borde rulla året runt?
För inte är den värd en halv mille iaf.

Pontiac Gto 69a
Volvo 740 90a projekt bil

8 883 Inlägg
25 november 2008
Ellertz skrev:
Volvo__Mannen skrev:
Ellertz skrev:

Alla värdesätter inte sina bilar i kronor och ören jag gör det definitivt inte.
Ägaren till just en Volvo 850 från -95 kanske har en annan anledning till att han inte kör med den på vintern.
Senast redigerat av Hamilton (25 november 2008)

Fotograf på tierpidag.se

Assumption is the mother of all fuck ups!
764 Inlägg
25 november 2008
Hamilton skrev:
Ellertz skrev:
Volvo__Mannen skrev:

Alla värdesätter inte sina bilar i kronor och ören jag gör det definitivt inte.
Ägaren till just en Volvo 850 från -95 kanske har en annan anledning till att han inte kör med den på vintern.

Jo, 320 hk och framhjulsdrift är extremt tillfredsställande när det ligger en decimeter snö på marken. cool
Ellertz, du tänker verkligen inte längre än näsan räcker va?

Jag kör 360 GLT i vinter. Riktigt jävla roligt faktiskt!

Edit: 850:in är en 94:a
Senast redigerat av axelj (25 november 2008)

Webbutvecklare
2 369 Inlägg
25 november 2008
Jag kör med Audin jag. Dom är ju byggda för att köras året om, and that's what I'm gonna do!

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087

Sök