3557
Sök

Övertrassering av konto

1 364 Inlägg
16 september 2008
Trådstartare
har gått minus på kontot och fått lapp hem om övertrassering hur länga har jag på mig att betala ? sad

tacksam för svar,,,
Senast redigerat av chrizz (16 september 2008)

Bärs!
3 456 Inlägg
Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
16 september 2008
om du har swedbank så är det ingen fara att vänta till lön:) du får bara en avgift på 75-150kroner.
det har hänt för mig ibland att jag legat minus typ 20 dar så:) det värsta som kan hända är att dom spärrar dit kort tills pengarna finns på kontot igen ,men vafan ska du med kortet till om du ligger minus;)

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

86 Inlägg
16 september 2008
Betala in omgående annars kan du få problem i framtiden att få lån
Senast redigerat av golf_fille (16 september 2008)

1 302 Inlägg
16 september 2008
Har du handels banken så lägger de på ca 100kr varje vecko slut tills du har betalat dem.
Jag ligger också bak och har giort det en gång tidigare det är ingen fara bara de inte får vänta allt för länge på att få pengarna.

307 Inlägg
16 september 2008
Rubriken är nog lite fel wink
Övertrakasering = övertrassering*
Senast redigerat av nonamer (16 september 2008)

249 Inlägg
16 september 2008
Du kan vara lugn tills du får inkassokrav, en lapp där det står nåt i stil med "betalar du inte inom 8-10 dagar så skickar vi fogden på dig din jävel" smile

Om det är ett litet belopp så kanske det inte ens går vidare till inkasso
Senast redigerat av 85an (16 september 2008)

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
16 september 2008
påminnelse eller inte om man tar ut minus, det kommer endå synas ifall du vill ta lån nån gång, så jag rekomenderar dig att sluta ta ut minus!

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

2 911 Inlägg
16 september 2008
85an skrev:
Du kan vara lugn tills du får inkassokrav, en lapp där det står nåt i stil med "betalar du inte inom 8-10 dagar så skickar vi fogden på dig din jävel" smile

Och när väl lappen från fogden kommer så har du 10 dagar på dig IFRÅN att du skriver under och skickar in... utan att du riskerar någon som helst anmärkning.
Däremot kan ju banken bli lite putt.

249 Inlägg
16 september 2008
Decibel skrev:
85an skrev:

Och när väl lappen från fogden kommer så har du 10 dagar på dig IFRÅN att du skriver under och skickar in... utan att du riskerar någon som helst anmärkning.
Däremot kan ju banken bli lite putt.

Precis, det är bara hålla på delgivningskvittot ett tag tills man får pengar..

Fast i det här fallet verkar det inte vara så kritiskt

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
16 september 2008
85an skrev:

haha you made my day.....

2slow

German Engineering
9 083 Inlägg
16 september 2008
Jag har ju övertrasserat mitt konto tongue Det är ingen fara för jag ser till att jag sätter in pengar så snabbt som möjligt smile

//Sam

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

204 Inlägg
16 september 2008
Humm hmm Jag har swedbank och har övertrasserat mitt kort varje månad i snart 3 år. Har aldrig fått någon lapp hem. Ligger jag minus mä 58:- så drar de bara 58:- när det åker in pengar på kortet igen. De har aldrig under de tre åren dragit mer än vad jag har övertrasserat.
Men som någon skrev innan. Kommer bli svårt att kunna ta lån eftersom jag inte kan "hålla" i mina pengar. Handlar för mer pengar än vad jag har...

German Engineering
9 083 Inlägg
16 september 2008
Bettan_Nostdal skrev:
Humm hmm Jag har swedbank och har övertrasserat mitt kort varje månad i snart 3 år. Har aldrig fått någon lapp hem. Ligger jag minus mä 58:- så drar de bara 58:- när det åker in pengar på kortet igen. De har aldrig under de tre åren dragit mer än vad jag har övertrasserat.
Men som någon skrev innan. Kommer bli svårt att kunna ta lån eftersom jag inte kan "hålla" i mina pengar. Handlar för mer pengar än vad jag har...

Jag har inte heller fått hem nån lapp men det är inte ofta jag övertrasserar mitt konto, när jag sätter in pengar så drar de av det bara smile

//Sam

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
16 september 2008
Bettan_Nostdal skrev:

har du ett sånt där vanligt vitt uttagskort??

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

2 337 Inlägg
16 september 2008
På Swedbank kan man övertrassera upp (ner) till -99 innan det händer något. Över (under) det så tas det ut avgift och grejer.

Gödseldräng
4 529 Inlägg
16 september 2008
första gången jag fick minus
va på 400 eller något så fick jag hem en lapp
dom andra gångerna har jag då inte fått något
dom tröttnar väl på att skicka lappar tongue
edit har Swedbank

Hmm, vet inte?
1 775 Inlägg
16 september 2008
swedbank 8 dagar hade dem som gräns förut, sen blev det 80-120:- i avgift

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.

DFFL
9 020 Inlägg
16 september 2008
lol, en vecka kvar till löning drygt.
Starkt jobbat PG.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

I didn't spank you. I high fived your ass!
963 Inlägg
16 september 2008
Som tidigare nämnt, se till att betala in snabbt som attan och övertrassera aldrig ditt konto igen!

Dagen du ska ta ett lån kollar banken din kontohistorik. Har du då flertalet övertrasseringar så kanske det inte blir lån eller iaf mindre lån än du fått annars.
Med för dålig kontohistorik så kan de tom. dra in din rätt att ha uttagskort/kreditkort tills du visat att du kan hantera pengar.

Även om det känns trivalt nu så tänk framåt. Du kommer troligtvis vilja ha ett lån längre fram...

Sök